Luna Papa

Tadžikistānu pārstāvošā filma manā kino projektā var lepoties ar diviem pietiekami plaši pazīstamiem aktieriem galvenajās lomās. Krievu aktrise Čulpana Hamatova kļuva zināma plašākām Eiropas masām pēc Laras lomas vācu, manuprāt, lieliskajā filmā "Good Bye Lenin", bet vācietis Morics Bleibtroijs vispār ir viens no ievērojamākajiem vācu aktieriem, kas atzīmējies tādās filmās kā "Das Experiment", "Lola Rennt", "Knockin` on Heaven`s Door" un epizodisku lomu spēlējis arī Stīvena Spīlberga "Munich".

Izmantojot populāro metodi kaut kā raksturošanai izmantojot līdzības un analoģijas, pieminēšu, ka "Luna Papa" ir kaut kas pa vidu starp Emira Kusturicas trakajiem čigānu stāstiem un tradicionālu pasaku filmu. Tās galvenā varone ir 17 gadus veca meitene Mamlakata, kurai ir tēvs ar nedaudz eksplozīvu raksturu un brālis, kas kara laikā nedaudz zaudējis saprātu. Kad meitene paliek stāvoklī no kāda nezināma svešinieka, tēvs ņem viņu un brāli, lai meklētu blēdīgo vīrieti un aizdzītu pie altāra.

Vai filmā notiekošajam ir kāda būtiska nozīme? Īsti neņemos kaut ko tādu apgalvot - šī ir viena no tām filmām, kurās notiek daudz visādu balagānisku elementu, kuri reizēm ir smieklīgi un reizēm tādi nav, kurās izpratne par morāli ir nedaudz plašāka kā tradicionālajās amerikāņu romantiskajās komēdijās un kur epizodiski tiek iesaistīti gandrīz vai tradicionāli Bolivudas kino elementi - pamatā dziedāšanas veidā. Ievērojot Tadžikistānas lokāciju telpā, nebūtu īpaši par kaut ko tamlīdzīgu jābrīnās.

Man šāda veida filmas patīk - ar zināmu sviesta devu, ar zināmu nacionālo kolorītu, ļoti krāšņi veidotas, ne pārmērīgi lineāras un acis žilbinošas. Katrā ziņā šī filma sniedza nesalīdzināmi vairāk nekā es savā snobiskajā attieksmē varētu gaidīt no Tadžikistānas kino.
2009-01-10
7.5
comments powered by Disqus