Katana: pirmais un otrais papildinājumi

2009-02-27

Šis nebūs mans kārtējais galda spēļu apraksts, jo kārtīgu aprakstu "Katanas ieceļotājiem" vajadzētu gatavot ilgāk nekā man patlaban ir slinkums, padalīšos vienīgi savos iespaidos par Katanas 1. un 2. papildinājumiem.
Jūrasbraucēji
Pirmais papildinājums Katanā ievieš kuģus un veselu virkni jaunu spēles scenāriju. It kā paplašinājums nav nemaz tik liels, taču spēle bez šī papildinājuma tagad šķiet kaut kāda pārāk askētiska. Ar jaunajiem scenārijiem parādās iespējas variēt spēles stratēģiju - likt uzsvaru uz vienu vai citu attīstības modeli. Patiesībā es gan vienmēr izmantoju vienu un to pašu stratēģiju, kura lielākoties attaisnojas - spēles sākumā nodrošināt, lai man būtu laba pieeja visiem resursiem un tad iespējami ātri būvēt ciematus un pilsētas - nedomājot par to, lai jaunie ciemati būtu izbūvēti ražīgās vietās, galvenais man ir ātrāk savākt punktus. Lai arī šāda metode pēc idejas nav pareiza, bieži izrādās, ka tuksneša vai jūras malā būvētie ciemati man dod izšķirošo punktu pārsvaru, lai uzvarētu spēlē. Ļoti maz līdz šim ar šo papildinājumu spēlējot esam izmantojuši pirātu kuģi, kaut kā mani tas nepārliecina par savu lietderīgumu.
Pilsētas un bruņinieki
Otrajā papildinājumā parādās vesela virkne jaunu "ekstru", ieskaitot jaunus kāršu veidus un papildu kauliņu, kas Katanu padara savā ziņā par citu spēli - var teikt, ka "Jūrasbraucēji" ir tikai patčs vai adons, bet otrais papildinājums - jau gandrīz jauna versija. Spēle gan kļūst garāka, bet tajā ir viens milzīgs pluss - jaunās "ļaunās" kārtis - tādas, kas tev ļauj likvidēt pretinieka ceļu, noteikt, kādi cipari izkritīs uz kauliņiem un citas. Pagaidām izskatās, ka spēlē izteikti izdevīgāk ir kā primāro virzīt attīstību "grāmatu" virzienā, jo tieši tur tu vari iegūt visas spēcīgākās īpašās kārtis - salīdzinoši tirdzniecības variants man šķiet diezgan bezzobains.
Nekādus secinājumus šajā rakstā neizdarīšu, tas nav tā domāts, vienkārši izklāju uz virtuālā papīra savus iespaidus.