Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers

"Bezdibeņa šķērsošana" bija pirmā grāmata, kas tika nodota infogr.am lasīšanas pulciņa biedriem kā iepazīstamais saturs. Pagaidām vēl nav notikusi kolektīvā tās iztirzāšana, un gadījumā, ja tu esi šī pulciņa biedrs, bet vēl neesi to izlasījis līdz galam, varbūt tev nevajadzētu tagad lasīt manu viedokli par to. Tiesa, tā kā tā nav daiļliteratūras darbs noveles tipā ar negaidītām beigām, īpaša pamata satraukties par iespējamiem spoileriem tāpat nav.

Grāmatas mērķauditorijā es noteikti ietilpstu - tā vērsta uz tādu IT uzņēmumu darbinikiem, kuriem vēl nav izdevies panākt, lai viņu risinājums būtu atzīts par vispārpieņemtu industrijas standartu, ko lieto liels un mazs. Proti, atbilstoši Džefrija Mūra apgalvotajam, produktu pieņemšanas ciklā tam ideālos apstākļos ir jāpārvar sekojošas auditorijas grupas:
1) tehnoloģiju entuziasti
2) vīzijas nesēji
3) progresīvais-pragmatiskais vairākums
4) konservatīvais vairākums
5) tūļas

Pieejas, kā savaldzināt katras grupas pārstāvjus, ir gaužām atšķirīgas, un vislielākais bezdibenis, atbilstoši Mūram, plešas starp otro un trešo zonu - cilvēkiem ar vīziju un pragmatiķiem. Un jebkuram tehnoloģiju uzņēmumam skarbākais uzdevums ir tikt pāri šim bezdibenim, kas principā esot paveicams ar ļoti izteiktu koncentrēšanos uz skaidriem mērķiem, vispirms iekarojot dominējošās pozīcijas vienā specifiskā nišā, tikai tad pārejot uz visu savu potenciālo mērķauditoriju. Ļoti skaidra un saprotama pieeja, lai gan realitātē ir visai grūti pievaldīt savas ambīcijas - tev šķiet, ka tu zvejo pārāk seklos ūdeņos, kur zivis nav gana lielas un ka tu esi tik spēcīgs zvejnieks, ka viss tev sanāks, bet ļoti jāuzmanās, lai nesanāk čiks. Par to principā arī ir šī grāmata - ar konkrētiem piemēriem tā parāda kā labās, tā ne tik labās prakses, un tās galvenais pluss manās acīs ir tajā, ka tā ir vienlaikus ļoti skaidri uzrakstīta, bet arī neuzskata savu lasītāju par idiotu (ok, ir viens izņēmums - brīdis, kad tiek atšifrēts saīsinājums IT, kas šķiet amizanti grāmatām par mārketingu tehnoloģiju sektorā). Bet jā - grāmata nav paredzēta kā lasāmviela tikai mārketinga guru, bet arī normāliem tehniskiem cilvēkiem, kuriem tā ir gan interesanta, gan, domājams, arī pietiekami noderīga. Katrā ziņā, ja ievēro manu līdzšinējo pieredzi ar šāda stila grāmatām, "Crossing the chasm" pozitīvi izceļas ar to, ka man tās lasīšanas procesā nebija vēlmes lamāties un nosaukt autoru par banālu patiesību tirgotāju. Iespējams, šīs patiesības tomēr ir banālas, bet bieži tās ir tieši tik banālas, lai tu līdz tām paša spēkiem neaizdomātos. Un man patīk, ka apskatītie piemēri šeit bieži nav gluži paši zināmākie un triviālākie un trešdaļa grāmatas nav veltīta, lai studzinātu Apple vīzijas apjūsmotājus. Skaidrs, ka Apple te vairākkārt tiek pieminēts un dabiski, ka pozitīvā gaismā, bet ne tādā formā kā "Stīvs Džobss bija atdzimis Jēzus, kurš jebko, kam viņš pieskārās, pārvērta zeltā."

Iesākama lasāmviela. Pie nosacījuma, ka tev tas varētu būt aktuāli. Ja tu esi profesionāls reperis vai telemārketinga telefonoperators, diez vai tā būs. Lasāmības ziņā droši vien grāmatai daudz dod tas, ka tās autors jaunības dienās bija angļu valodas profesors - proti, konstruēt teikumus viņš māk labāk par Bērziņa kungu.
2015-03-13
8.0
comments powered by Disqus