Par product placement

2007-12-06

Mūsdienās ar netiešu (bet diezgan uzmācīgu) kaut kādu brendu reklāmu filmās nevienu vairs nepārsteigsi un tā ir neizbēgama filmu budžetu sastāvdaļa. Piemēram, situācija, kad varonis atver ledusskapi un tajā ir divas Heineken pudeles. Parasti tev filmas veidotāji skaidri parāda, kādas markas mobilais ir varonim. Kāds auto. Kādas krosenes. Utt.
Arī grāmatās product placement pastāv - te gan diez vai bieži var runāt par apmaksātu reklāmu, un tomēr.
Bet vajag taču arī product placement gleznās. Iedomājies - aizej tu uz izstādi apskatīties jaunākās Aigara Kalvīša klusās dabas (mākslinieka vārds izvēlēts nejauši un neko nenozīmē), un ieraugi, ka vairākās klusajās dabās līdzās apelsīniem un māla krūzei redzama Marlboro cigarešu paciņa.
Tas pats, protams, attiecas uz fotomākslu. Ja tu veido Rīgas panorāmu, varbūt vari kaut kā tajā ietver Saules akmeni un Hansabankas logo.
Bet visslimākais piedāvājums, ar ko es varu nākt klajā, ir ievietot reklāmas reklāmās kā augstāk redzamajā Coca Cola reklāmā (mazliet pārveidotā gan). Iedomājies, ka tu nevari atļauties reklāmas klipu prime time laikā, tāpēc tu vienojies, ka tava prece būs redzama lielākā krutās firmas reklāmā. Stilīgi, vai ne?