Pie iepriekšējā raksta komentāros radās jautājums, kāda ir sistēma ar sabiedrisko transportu un tā biļetēm mūsu kaimiņzemē Igaunijā. Tālab paskatījos, ko var uzzināt par sabiedrisko transportu Tallinā. Un tātad:
Ja raksts, kuru nupat izgūglēju, nav novecojis, tad Igaunijā situācija (dabiski) ir pārdomātāka nekā Latvijā. Vienas biļetes cena ir gan augstāka - 45 santīmi (taču ir atlaides pērkot vairumā - pērkot desmit biļetes tu maksā 38 santīmus par vienu biļeti). Pirkt biļeti pie vadītāja ir dārgāk (mums tā arī būs no nākamā gada). Tas pagaidām būtu līdzīgi kā pie mums (protams, ar starpību, ka vienāda sistēma ir visos transporta līdzekļos, nav mūsu tramvaju individuālā statusa). Taču - un te igauņi mums pamatīgi ieliek: viņiem eksistē ar biļetes ar dažādu darbības laiku - stundas, divu stundu, dienas un trīs dienu biļetes. Personīgi man tieši šīs fiksētā termiņa biļetes vienmēr ir ļoti patikušas Prāgā (kur pirmo reizi ar tādām saskāros) - ka tu vari mierīgi pārkāpt citā transporta līdzeklī, nepērkot jaunu biļeti. Patiesībā darba ikdienā man par to visu ir gandrīz nospļauties, bet no tūristu viedokļa (un mēs taču mēģinām izlikties par tūristiem draudzīgu valsti - vismaz attiecībā uz sodiem Brīvības pieminekļa apčurātājiem) šādas uz noteiktu laiku visiem transporta līdzekļiem derīgas biļetes ir vienkārši zelta vērtē. 90 kronas (4Ls) par trīs dienu biļeti visiem transporta līdzekļiem, manuprāt, no tūrista viedokļa ir ļoti izdevīgs piedāvājums. Tikām Rīgā tev piedāvā 5 dienu biļeti tikai ar nosacījumu, ka tās ir 5 darba dienas.
Un tramvaji viņiem arī ir glītāki.