Par interneta veikaliem

2007-12-13

To Latvijā ir vienkārši tonnām, bet man pagaidām nav izdevies atrast tādu, kurā vienmēr varētu iztikt bez brīnumiem un (nepatīkamiem) pārsteigumiem. Apskatīsim uz piemēra pamata: pagājušās nedēļas beigās izlēmu, ka mans Braun elektriskais skuveklis savu mūžu ir nodzīvojis (proti, sācis skūt pārāk švaki), tāpēc izlēmu iegādāties vietā jaunu (apmēram tādu pašu). Pirmdien apskatīju i-veikalu piedāvājumu un secināju, ka mans parasti iecienītais 24.lv skuvekļus piedāvā ievērojami dārgāk kā daudzi citi veikali. Beigās izvēlējos neoshop.lv piedāvājumu, kas bija par 8 latiem ekonomiskāks par 24.lv variantu, tiesa - pašam jābrauc pakaļ, lai nebūtu jāmaksā 3 Ls par piegādi. Tā kā veikals atrodas netālu no manas dzīvesvietas, problēmas tas man neradīja. Bet citas lietas radīja gan. Sākumā viss bija lieliski - piezvana tips no veikala, paziņo, ka noliktavā viņiem šis modelis ir, ka varēšu tajā pašā dienā pēc sešiem braukt pakaļ. Pēc pāris stundām šis zvana - izrādās, ka noliktavā esot bijis tikai viens skuvekļa eksemplārs un tas pats apskādēts, ka man būs jāņem par pāris latiem dārgāks modelis. Nu, ok, ietaupījums pret 24.lv gan no 8Ls atlicis 5,5, bet tas vēl būtu ok. Tips man arī paskaidro, ka nav nekur baigi jāskrien - viņi strādājot vakarā līdz desmitiem. Aizvakar tā arī nesaņēmos aizbraukt skuveklim pakaļ, devos turp vakar pēc darba.
Liels bija mans pārsteigums, kad izrādījās, ka "strādā līdz 10iem" patiesībā nozīmē, ka līdz desmitiem tur ir naktssargs, kurš preci atdot gan var, bet kuram nav pieejas kasei, kā rezultātā jāmaksā skaidrā un precīzā naudā, kas man nozīmēja papildu skrējienu uz tuvāko Narvesenu un daudz lieki patērēta laika. Plus pirkuma čekā man parādās tas skuvekļa modelis, kuru es pasūtīju, nevis tas, kuru es dabūju.