Rīgas Satiksme: Мелочь, но всё же приятно

2008-12-29

Šo piektdien, kā zināms, valsts un pašvaldību iestādes nestrādās, jo 2.janvāra darbadiena tiek pārcelta uz nākamās nedēļas sestdienu. Es, protams, saprotu, ka daudziem cilvēkiem strādāt nākamajā dienā pēc 1.janvāra varētu būt grūti, utt. No otras puses, tam sekojošā sešu darbadienu nedēļa droši vien arī retam sagādās daudz pozitīvu emociju. Man par to gan personīgi ne silts, ne auksts, jo 2.janvāris man būs darbadiena.
Taču rakstu par šo tēmu ne tālab, lai gaustos vai priecātos par to, ka piektdien būšu darbā, bet nākam sestdien - tajā nebūšu. Vairāk gribētos uzslavēt SIA Rīgas satiksme (un droši vien - arī Rīgas domi) par klasiski neglītu attieksmi pret mani (un laikam ne tikai mani). Proti - piektdien sabiedriskais transports ne tikai kursēs pēc brīvdienu grafika (proti, gan no rīta, gan pēcpusdienā būs 2 autobusi stundas laikā 5 vietā), bet arī mēnešbiļete "tikai darbadienām" tajā nebūs derīga. Vienlaikus noteikumi auto stāvvietām būs tradicionālie darbadienas, proti - nekādas bezmaksas auto novietošanas centrā.
Man līdz ar to kaut kas nav skaidrs. 2.janvāris kalendārā nav nekāda sarkanā diena, vienīgais, kas to dara īpašu, ir MK Rīkojuma Nr.783 1.pants:

1. Pārcelt no valsts budžeta finansējamās valsts pārvaldes iestādēs šādas darbdienas:
1.1. no piektdienas, 2009.gada 2.janvāra, uz sestdienu, 2009.gada 10.janvāri;
1.2. no pirmdienas, 2009.gada 22.jūnija, uz sestdienu, 2009.gada 27.jūniju.

(pasvītrojums mans)
Protams, tā ir matu skaldīšana, bet man gribētos noskaidrot, kā īsti LR normatīvajos aktos tiek definēti jēdzieni "brīvdiena" un "darba diena", un kādā veidā viena diena vienlaikus var būt gan viena, gan otra, kā tas izskatās šajā situācijā.
Droši vien protesta pēc piektdien braukšu uz darbu ar velosipēdu.