Studiju pārskats: 2.gads

Turpinu savus studiju gadu pierakstus, kas aizsākti šeit. Šoreiz 2002./2003.mācību gads.

3.semestris

Automātu teorija

Pasniedzējs: Ēvalds Ikaunieks. Pirmo reizi tā kārtīgāk sanāca iepazīt galīgos automātus (ar vai bez magazīnas un citām fīčām), risinājām uzdevumus ar un par automātu lietošanu. Lekcijas reizēm nenotika, jo pasniedzējam nebija laika. Gala atzīme: 9

Diferenciālvienādojumi

Pasniedzēja: Silvija Čerāne. Viens no smagākajiem priekšmetiem studiju gados (galvenokārt - manas nepietiekamās uzcītības dēļ). Praktiskajās nodarbībās parasti pie tāfeles nāca viens no diviem studentiem - Pēteris Lediņš vai Ruslans Tarasovs, es sēdēju un neko nesapratu. Īsti nezinu, kādā veidā vispār šo priekšmetu nokārtoju (par atzīmes kvalitāti varētu nedomāt). Gala rezultāts: 4.

Programminženierija I

Pasniedzēji: Jānis Bičevskis, Juris Borzovs. Pirmā iepazīšanās ar profesoru Bičevski. Lielākoties teorētiska runāšana par projektu izstrādes stadijām, ūdenskrituma modeli utt. Bija jātaisa teorētiskā daļa (apraksts) kursa projektam. Sāku taisīt datu bāzes sistēmu viena čoma tēva autopārvadājumu firmai. Teorijas kontroldarbus nokārtoju ne pārāk labi, darbu "sasviestoju" normāli. Beigās - 8.

Analītiskā ģeometrija

Pasniedzējs: Kārlis Freivalds. Vektori, funkcijas plaknes un telpas objektu aprakstīšanai. Nodarbību liela daļa pagāja risinot uzdevumus, eksāmenā - arī jārisina uzdevumi. Neizcēlos ne pozitīvajā, ne negatīvajā ziņā: 7.

Datorzinātnes pamati

Pasniedzējs: Kārlis Čerāns. Nosaukumā pieminētajiem pamatiem nevajadzētu maldināt - priekšmets nebūt nebija vienkāršs. Te nācās pildīt lielu daudzumu mājasdarbu par algoritmu sarežģītību. Izbraucu uz tā rēķina, ka rakstīju priekšmeta konspektus web-lapai (par to bija noteikts zināms ieguvums, kas atbrīvoja mani no nepieciešamības nodot pāris grūtākos mājasdarbus). Rezultātā: 8.

Markova ķēdes

Pasniedzējs: Marats Golovkins. Risinājām dažādus uzdevumus par Markova ķēdēm. Šobrīd man tas droši vien liktos interesantāk nekā tolaik (it īpaši, ja par to nebūtu jādabū atzīme). Pasniedzēja metode gan neko interesanta nebija - viņam bija viena grāmata, no kuras šis ņēma uzdevumus, teorija arī nebija pasniegta īpaši interesanti. Ideāli man tur brīžiem negāja, bet beigās: 8.

Specseminārs datorzinātnē I

Pasniedzējs: Vilnis Detlovs. Pie docenta Detlova izvēlējos specsemināru Mūzikas analīzē, izmantojot matemātiku. Priekšmeta ietvaros notika mūzikas klausīšanās, runāšana par matemātiskajiem modeļiem latviešu tautasdziesmām utt. Sākotnējais vērtējums, ko saņēmu, bija 5, jo nekādus savus risinājumus semestra garumā nekam nebiju piedāvājis, bet pateicoties tam, ka biju referējis par vienu tēmu, pēc papildu aprunāšanās ar pasniedzēju gaitenī, gala rezultāts: 7.

Algebriskās struktūras datorzinātnē I

Pasniedzējs: Jānis Cīrulis. Lūk, piemērs pilnīgi neveiksmīgi izvēlētam B-daļas priekšmetam. It kā viss izklausās normāli - kopas, Bula algebra utt. Bet praksē sanāca kaut kāds sviests. Mūsu bija ļoti maz (priekšmetu izvēlējušos studentu), to vidū neviena "ģēnija", rezultātā pasniedzējs varēja ik nedēļas izbaudīt mūsu trulumu un man radās arvien lielāks kauns. Gala rezultāts (tas bija maksimālais vērtējums, ko kāds no priekšmetu paņēmušajiem studentiem dabūja): 5.

Čehu valoda

Pasniedzējs: Michal Korecky. Češský paņēmu kā C daļas priekšmetu bez tāda īpaša iemesla, bija gana interesanti, pasniedzējs bija ļoti jauks čehs, kas varbūt man īpaši daudz neiemācīja, bet (domāju, ka mans vārdu krājums čehu valodā ir ap 100-200 vārdiem) radīja interesi par Čehiju, viņu literatūru un kino, un tas arī nav maz. Pamatā šo priekšmetu apguva kaut kādi slāvu filologi. Gala rezultāts: 8. Na shledanou!

20.gs. ārzemju literatūra

Pasniedzējs: Ojārs Lāms. Šādu literatūras priekšmetu izvēlējos, jo 20.gadsimta literatūra vispār ir "mana tēma". Priekšmeta pozitīvā daļa - kursa sākumā tika izdalīts ieteicamās literatūras saraksts, pateicoties kuram iepazinu daudzus patiešām vērtīgus darbus. Negatīvā daļa - lekcijas. Nekas tur nenotika, un sakot nekas es tā arī domāju - pasniedzējs tikai stāstīja dažādu rakstnieku biogrāfijas, reizēm kaut nedaudz pievēršoties arī viņu darbiem, bet mēs visa auditorija sēdējām, sēdējām un vēlreiz sēdējām. Booring! Vai šādi ļaudis nav dzirdējuši par iespēju iesaistīt auditoriju nodarbības? Ikviens datoriķu pasniedzējs tā vismaz reizēm dara, filologu, cik saprotu, - gandrīz nekad. Eksāmenā rakstīju par savu iecienītāko tēmu - antiutopismu literatūrā (Orvels, Hakslijs, Zamjatins utt). Gala rezultāts: 10

4.semestris

Ievads formālajās gramatikās

Pasniedzējs: Ēvalds Ikaunieks. Pirmā Ikaunieka priekšmeta turpinājums, līdzīgs pirmajai daļai. Tikai šoreiz formālās gramatikas stājās automātu vietā. Kādus vārdus var izvest gramatikas ietvaros, kādus nevar utml. Kaut kā ar atzīmi ne īpaši labi izgāja: 7.

Varbūtību teorija un matemātiskā statistika

Pasniedzēja: Halina Lapiņa. Varbūtības un statistika man allaž bija patikušas, bija praktiskās nodarbības uzdevumu risināšanai, vispār man priekšmets patika, lai arī kaut kāda iemesla dēļ atzīme diži laba nebija: 7.

Kursa projekts datorzinātnē

Pasniedzējs: Jānis Bičevskis. Te bija arī kaut kādas nodarbības, bet galvenais bija kursa projekta rakstīšana. Nekas dižs gan man tur nesanāca, jo biju paspējis ar datu bāzes "pasūtītāju" sastrīdēties un visam pasākumam zuda mērķis, līdz ar to vienkārši darīju visu iespējamo, lai vismaz kaut kāda atzīme beigās sanāktu. Atzīme tika izcīnīta ar lielām pūlēm un nepārliecinoša: 6.

Pamatalgoritmi

Pasniedzējs: Guntis Arnicāns. Atkal viens no interesantākajiem pasniedzējiem, šeit bija jāraksta programmas, kurām būtisks kritērijs bija ātrdarbība. Otrs kritērijs - lai tās normāli kompilētos kaut kādā uz Linux servera mītošā kompilatorā. Pāris reizes rakstīju programmai gan Pascal, gan C++ versijas, mēģinot saprast, kas tieši ir tas, ko viņu kompilators neņem pretī, bet manējais ņem. Gala rezultāts: 8.

Specseminārs datorzinātnē II

Paņēmu priekšmeta pie Detlova turpinājumu. Viss būtu labi, ja pasniedzējs veselības problēmu dēļ nebūtu beidzis darbu universitātē. Rezultātā pāris pēdējās nodarbības notika pie docenta Detlova mājās (ne jau ka tas būtu slikti). Vienreiz bijām kolektīvi uz koncertu. Detlova dzīvoklī viens 1.kursa students uz klavierēm spēlēja Coldplay. Šoreiz sataisīju arī pāris programmiņas, lai kaut ko analizētu iz tautasdziesmām, nekādus fenomenālus rezultātus gan neguvu un arī atzīme tāda pati kā pirmajā reizē: 7.

MICROSOFT WINDOWS 2000 administrēšana

Pasniedzējs: Jānis Judrups. Te tiešām mācīja administrēt Windows. Lai arī nekad nebiju domājis kļūt par sisadminu (un pagaidām neesmu arī kļuvis), priekšmets varētu būt mazliet noderīgāks, nekā tas patiesībā bija - pasniedzējs visu to lasīja no vienas grāmatas un gājām cauri vienai tēmai pēc otras. Eksāmens bija atkal pamatīgs pārdzīvojums - tur bija pamatīgākais tests uz papīra un praktiskais uzdevums, bet praktiskajā uzdevumā atzīmi uzlabot nevarēja, varēja tikai pasliktināt testā gūto. Uz testu aizgāju ne īpaši sagatavojies, sapratu, ka daudz ko nezinu, mēģināju špikot, tiku pieķerts un izsviests no eksāmena. Diezgan sāpīgi. Pēc nedēļas gāju vēlreiz un atzīmi dabūju: 7.

ASV ārpolitika pēc Otrā pasaules kara

Pasniedzējs: Jānis Taurēns. Vēl viens manām interesēm atbilstošs priekšmets - varēju daudz ko uzzināt par visādiem Kisindžeriem, Niksoniem, Makārtijiem, Eizenhaueriem utt. Protams, atkal gribētos, lai tur būtu noticis vairāk diskusiju, būtu kāda atgriezeniskā saite. Ideālas bija beigas: nekāda pārbaudes darba, atzīmi dabūju, tāpēc ka biju datoriķis, kas interesējās par šādu tēmu: 10.

Firmas ekonomika

Šo C daļas priekšmetu piedāvāja mana fakultāte, diez ko interesants man tas nelikās, bet domāju - varbūt kādreiz būs noderīgi. Vismaz kaut kādas pamata zināšanas ekonomikā tur ieguvu (lai arī patiešām tikai pamata), priekšmets bija saistīts ar kaut kādu tur peļņu un nodokļu rēķināšanu, nekas dižs atmiņā nepalika.

Secinājumi

Otrais kurss man izgāja ne īpaši labi atzīmju ziņā - vidējais A+B daļā bija knapi septiņi un budžetā noturējos tikai rotācijas 2.kārtā (70% neiekļuvu), Diferenciālvienādojumos biju par mata tiesu no pirmā parāda. Tiesa - ar to varēja rēķināties, tas bija manas un Lienes mīlestības pirmais gads.