Studiju pārskats: 3. un 4.gads

2007-09-14

Turpinu savus studiju gadu pierakstus, kas aizsākti šeit un turpināti šeit. Šoreiz 2003./2004. un 2004./2005. mācību gadi.

3.kurss

5.semestris

Matemātiskā loģika

Pasniedzējs: Kārlis Podnieks. Atkal jau viens interesants uzdevumu risināšanas priekšmets. Matemātiskās loģikas pamatideja - tavā rīcībā ir dažas formulas apgalvojumu izvešanai. Vai ar tām var izvest to un to? Lekcijas pie Podnieka pēc definīcijas nenotiek, katru otro nedēļu kontroldarbs. Atkarībā no tā, cik reizes tev nācies kontroldarbam iesniegt kļūdu labojumu, variē tava atzīme. No septiņiem k.d. izkritu vienu reizi, nākamajā nedēļā to nodevu, dabūju atzīmi. Vispār jau interesanti, un paša Podnieka angliski rakstītā grāmata, ko izmantojām par mācību līdzekli - saistošs materiāls. Rezultāts: 8.

Formālās specifikācijas

Pasniedzējs: Jānis Bārzdiņš. Valodas, gramatikas, semantikas. Visi priekšmeti pie Bārdziņa principā ir diezgan vienveidīgi un ne pārāk strauji ritoši. Šeit atkal daļu atzīmes nopelnīju, rakstot lekciju konspektus (te bija tāda ekstra, ka punktus saņēma straujākie konspektu iesniedzēji, tāpēc noderīgi bija dabūt līdzi laptopu). Cīņa par konspekta iesniegšanas laiku faktiski bija interesantākais studiju elements. Par konspektiem nopelnīju, ja nemaldos, kaut kādas 2-2,5 balles, līdz ar to rezultātā: 10.

Fizika

Pasniedzējs: Ivars Driķis. Pasniedzējs jau nu centās, cik varēja, bet viņa priekšmets "neaizgāja". Viņš centās studentus izklaidēt, nebija stingrs, bet rezultātā tika pamatīgi "izmantots", kontroldarbi WebCT vidē izpaudās tādā veidā, ka pāris labākie studenti tos rakstīja ļoti daudzu vietā. Cīnījos pats, ne īpaši spoži, kaut kā kopš skolas laikiem gandrīz visu, ko par fiziku biju zinājis, biju paspējis aizmirst, bet beigās: 8.

Datoru arhitektūra

Pasniedzējs: Juris Strods. Tagad, atskatoties pagātnē, nodarbības pie Stroda raisa pat nelielu smaidiņu, bet tolaik par smaidīšanu pat domāt nevarēja. Iepriekš nepieteikti kontroldarbi ar minimālu laiku to rakstīšanai, piekasīšanās pie mazākajiem sīkumiem, ļoti savdabīga punktu skaitīšanas sistēma, stingra disciplīna ar aizliegumiem lekcijās sačukstēties - tāds, lūk, ir Juris Strods, kas lekcijās regulāri pieminēja savas dienas armijā. Ā, vispār viņš mācīja Assembler, zinot šīs valodas ne pārāk cilvēcīgo pierakstu, brīnīties par kļūdām pierakstos nevajadzētu. Semestra gaitā ar lielām pūlēm izcīnīju četrinieku, plus, lai uzlabotu kaut nedaudz vidējo vērtējumumu, pasniedzējs solīja vienu balli piemest klāt, bet es - pirmo reizi studiju gados - izdomāju, ka man ar šādu atzīmi nepietiek, tāpēc gāju likt eksāmenu. Pirmajā reizē Strods mani no eksāmena izdzina pirms tā rakstīšanas sākuma. Kāpēc tā? Priekšmetā bija arī jāraksta praktiskais darbs, es to aizstāvēju pāris stundas pirms nosūtīju Strodam vēstuli, ka piesakos uz eksāmenu tajā un tajā datumā. Strods uz vēstules saņemšanas brīdi mani vēl uzskatīja par praktisko darbu nenodevušu, tāpēc automātiski noteica, ka pie eksāmena pielaists netieku (bet protams, vēstuli par to viņš man nenosūtīja). Pirmo reizi uzkliedzu pasniedzējam, bet nekas cits neatlika, atnācu vēlreiz pēc nedēļas. Un eksāmens izrādījās totāli viegls! Rezultātā 4 semestrī + 10 eksāmenā = 7 galā.

Tīmekļa tehnoloģijas I

Pasniedzējs: Mihails Bogdanovs. Šo priekšmetu paņēmu, dzenoties pēc vieglas atzīmes, un vieglu atzīmi arī dabūju. Te mācīja HTML un Javascript pamatus, lietas, kas man nekāds noslēpums nebija. Kursa ietvaros tapa manas mājaslapas pirmā versija. Jē! Smieklīgi, ka bija daži cilvēki, kas žēlojās, ka viņiem esot ļoti grūti pildīt darbus, jo mājās nav datora. Rezultāts: 10.

Programmu testēšana

Pasniedzējs: Guntis Arnicāns. Baltās kastes, melnās kastes, visādu aizdomīgu kļūdu testēšana utt. Atkal jau vien foršs priekšmets, vienā no praktiskajiem darbiem vajadzēja testēt mūsu pašu kursa programmas iz iepriekšējā priekšmeta pie Arnicāna (ejot cauri visiem stāvokļiem, kuru bija stipri daudz, dažādos veidos). Gala rezultāts: 9.

ORACLE projektēšanas rīki

Pasniedzēja: Laila Niedrīte. Absolūti neko no šī priekšmeta neatceros, laikam tur bišķi iepazinu Oracle SQL, diezgan izteikti slinkoju, rezultātā: 7.

Haoss

Pasniedzēja: Inese Bula. Haoss, ak mans mīļais haoss! Kā tāds cilvēks kā es vispār varētu izvairīties no priekšmeta par haotiskām funkcijām? Loģiski, ka nekā. Priekšmets līdzīgs kā citi pie Ineses Bulas, bija svarīgs apmeklējums, beigās - eksāmens ar funkciju uzdevumiem. Lai arī īpaši uz eksāmenu negatavojos: 8.

Saskarsmes psiholoģija

Pasniedzējs: Mārtiņš Veide. Viens no priekšmetiem, kura izvēli īpaši pamatot nevaru. To piedāvāja fakultāte un slinkuma pēc to arī izvēlējos. Nodarbības piektdienas rītos bija diezgan iemidzinošas, nezinu, kāpēc tā, bet kaut kas šajā pasniedzējā mani nesaistīja. Tā kā bija daudz visādas "praktiskās" daļas, varēju pamatīgi laist luni. Viens uzdevums bija tāds, ka mums vajadzēja sastādīt psiholoģisko portretu sievietei, kas uz minūti ienāca vienas nodarbības laikā pie pasniedzēja, es tad arī uzrakstīju maksimālās detaļās - kā viņu sauc, kur strādā, kā vērtē dzīvi utml (protams, izzīžot visu no pirksta). Rezultāts: 8.

Kritiskā domāšana

Pasniedzējs: Artis Svece. Vispār tas ir priekšmets, kuru apgūst pirmā kursa filosofi, nevis trešā datoriķi, bet kritiskā domāšana ir pietiekami interesanta tēma, lai to būtu vērts noklausīties (silti iesaku šo priekšmetu visiem, ko tas varētu interesēt). Apguvu, kā nepareizi argumentēt - pavērsties pret personu, veidot viltus dilemmas, līku loģiku utt. Smieklīgi bija, ka šajā kursā mēs bijām divi čaļi no datoriķiem un abi bijām visaktīvākie runātāji šajā priekšmetā, kur līdzās mums bija kādi 30-40 jaunie filosofi.

6.semestris

Kursa darbs

Kursa darbu rakstīju pie pasniedzēja Ulda Straujuma. Tēma - standartiem atbilstošas testēšanas (zināšanu pārbaudes) sistēmas izveide. Kāpēc tāda tēma? Neilgi pirms tam biju šādu sistēmu veidojis (tiesa - nekam neatbilstošu) un šāds tāds daudzums koda man jau bija uzkrājies (lai arī patiesībā kursa darbam visu pārrakstīju par jaunu). Gala rezultāts: 10.

Datu bāzes pārvaldības sistēmas

Pasniedzējs: Ģirts Karnītis. Datu bāzu priekšmets bija riktīgi labs (ne tā, ka man tur viss būtu jaunums, bet citādi tāpat labs) - apguvu visādas riebīgas metodes pieprasījumu veidošanai ar Microsoft SQL (lai arī tas MSSQL serveris man mājas datoru pārslogoja vienkārši maniakāli). Rezultāts: 9.

Specseminārs datorzinātnē IV

Pasniedzējs: Uldis Straujums. Te nu bija izteikta spēku/laika taupīšana - specseminārs pie Straujuma arī bija veltīts līdzīgai tēmai kā mans kursa darbs, tāpēc darbu it kā taisīju tā ietvaros. Nodarbības šajā priekšmetā gan īsti nenotika, jo nekad vairāk kā kādi 3 studenti neieradās, bet varēju aptuveni katru otro nedēļu Straujumam atrādīt savu sastrādāto un gūt kādus vērtīgus padomus, ko darīt tālāk.

Datu noliktavas

Pasniedzēja: Laila Niedrīte. Datu noliktavās guvu kaut kādas pamatzināšanas par to, ko vēlāk vismaz kaut kādā mērā izmantoju sava maģistra darba izstrādē, plus tas arī deva zināšanu fonu vienam priekšmetam pie Podnieka. Ar praktiskā darba taisīšanu sanāca pamatīgs sviests - formāli strādājām trijatā, bet reāli neviens no mums trijiem neko dižu nedarīja. Gala rezultāts: 7.

Tīmekļa tehnoloģijas II

Pasniedzējs: Mihails Bogdanovs. Otrajā tīmekļa tehnoloģiju daļā parādījās PHP un datubāzes. Galvenā priekšmeta daļa (līdzās vienam kontroldarbam) bija PHPiskas web-lapas izveide, tā rezultātā mana lapa no statiskas kļuva par blogu, kuram bija virkne diezgan debīlu fīču, kuras tikai laika gaitā esmu likvidējis. Interesanta sanāca viena lieta - šis bija unikāls gadījums ar to, ka es atteicos no atzīmes 9 un devos vēlreiz pie pasniedzēja, lai uzlabotu vērtējumu (man vajadzēja uztaisīt, lai no lapas varētu nosūtīt e-pastu ar pievienotu failu, bet pirmajā reizē SMTP servera trūkuma dēļ to izdarīt nevarēju). Gala rezultāts: 10.

Deklaratīvā programmēšana

Pasniedzējs: Juris Vīksna. Oh, God! Kārtējais fenomenāli neveiksmīgais B daļas priekšmets. Prolog programmēšanas valoda gan izklausās ļoti interesanta, bet cilvēkam ar manu ierobežoto domāšanu - pilnīgi traka. Gandrīz nevienu darbu tur nokārtot nespēju, beigās eksāmenā nācās lūgties no Vīksnas četrinieku. Izlūdzos: 4.

Ekonomisko modeļu matemātiskie pamati

Pasniedzēja: Inese Bula. To varētu nosaukt par priekšmetu ekonomikā Ineses Bulas gaumē. Atzīmi dabūt vienkārši, lai arī ne pārāk saistoši. Rezultāts: 7.

Sociālā un ekonomiskā ierobežošana apvienotajā Eiropā

Pasniedzējs: kaut kāds somu vieslektors. Man vajadzēja vēl vienu kredītpunktu C daļā, tāpēc paņēmu trīs dienu nodarbības pie vieslektora ekonomikas fakultātē. Šis somu kungs runāja pat diezgan interesanti, bet tulks no vācu valodas bija tik ļoti garām, ka es būtu pārsteigts, ja izrādītos, ka klausītāji bez vācu valodas zināšanām arī kaut ko saprata. Visticamāk jau ka nē. Bet man tas vienalga. Rezultāts: 9

Secinājumi

Trešais bakalauru kurss bija labākais mans studiju gads no visiem sešiem, gandrīz visos priekšmetos normālas atzīmes. Izņēmums, protams, bija priekšmets pie Vīksnas, kur ar lielām mokām dabūju vismaz kaut kādu atzīmi. Bez problēmām paliku budžetā.

4.kurss

7.semestris

Operētājsistēmas

Pasniedzējs: Māris Treimanis. Pilnīgi tumša bilde par to, kas šajā priekšmetā tika mācīts. Unikāli, ne? Rezultāts: 8.

Algoritmu teorija

Pasniedzējs: Rūsiņš-Mārtiņš Freivalds. Tjūringa mašīnas, kopas, interesants priekšmets, interesants pasniedzējs. Eksāmens bija stipri vienkāršs un maksimums, ko tur kā "vienkāršais" students varēju dabūt, bija 9. Taču pasniedzējs kļūdaini manu risinājumu atzina par nepareizu, es apstrīdēju un dabūju papildu balli. Rezultāts: 10.

Objektorientētā programmēšana

Pasniedzējs: Uldis Straujums. C++ un Java. Bija jātaisa praktiskais darbs Javā kaut kādu elipsē ievilktu regulāru daudzstūru zīmēšanai. Izmantoju sava tēva palīdzību, kas izdomāja, kā šo programmu uztaisīt iekš C++, es tad to pārnesu uz Javu. Rezultāts: 9.

Matemātikas pamatjēdzieni

Pasniedzējs: Rūsiņš-Mārtiņš Freivalds. Man patīk šie priekšmeti, kas nosaukumā piemin kaut kādus pamatus. Kā ikviens priekšmets pie Freivalda, arī šis bija saistīts ar intensīvu uzdevumu rēķināšanu. Pozitīvākais: es tajā nejutos bezcerīgi stulbs, kā man tas reizēm studijās gadījās. Rezultāts: 9.

8.semestris

Programmēšanas valodas

Pasniedzējs: Kārlis Čerāns. Pēdējais lekciju kurss bakalaura studijās gandrīz man patiešām kļuva "pēdējais". Šajā kursā pie Čerāna notika dažādu veidu programmēšanas valodu iepazīšana - sākot ar "normālām" deklaratīvajām valodām, objektorientētām, utt, pārejot uz daudz tumšākiem lauciņiem - LISP, Prolog, ADA. Atkal ar lielām pūlēm tiku pie četrinieka (bez lūgšanās neiztika). Rezultāts: 4.

Bakalaura darbs

Turpināju darbu, ko taisīju kā kursadarbu, joprojām pie Straujuma. Izvērsu tēmu, paplašinot visu vismaz divas reizes, bet šoreiz ne tik veiksmīgi kā pirmajā reizē - nācās samierināties ar astotnieku, kas negarantēja iekļūšanu budžeta maģistrantūrā.

Secinājumi

Septītais semestris izgāja labi, astotais - tā ne visai. Katrā ziņā bakalaura studijas pabeidzu godīgi 4 gados, ne reizi neiedzīvojoties akadēmiskajos parādos un nevienu gadu nemācoties par personīgo finansēju. Principā - tieši atbilstoši manām spējām un maniem mērķiem.
Maģistra studiju apraksts sekos pēc atgriešanās no ceļojuma