Tā kā Fords tomēr šajos gados jaunāks nav kļuvis, tad jaunajā filmā izmantot par ļaundariem nacistus vairs nav iespējams un līdz ar to slikto puišu lomu uzņēmušies citi fašisti - proti, komunisti. Mani gan nedaudz pārsteidz, kā tas nākas, ka makārtijisma pārņemtajā Amerikā, kur pat Indianu Džonsu uzskata par potenciālu komunistu, tik mierīgi pa pilsētas ielām var braukāt tipiski slāviska paskata KGB aģenti (šķiet, ka komunistiem nebija ienācis prātā, ka labāk Amerikā ir algot amerikāņus strādāt savā labā, nevis visur šmugulēt iekšā krievus). Tāpat aina ar patveršanos ledusskapī no atombumbas sprādziena šķita nedaudz pārspīlēta pat pēc Indy visai zemajiem reālisma standartiem, bet no otras puses - ko citu gan no šīs filmas varētu gaidīt? Šajā filmā, lai būtu jautrāk, liela loma (proti - centrāla) ir ārpuszemes civilizācijām, un lai arī neko jaunu šajā ziņā "Indy" neievieš, neko vecu tas arī neaizmirst.
Filmas darbība piecdesmitajos gados paver jaunas iespējas un vienlaikus paver jaunas klišejas. Agrīnā rokenrola laikmets no vienas puses ir ļoti interesants, no otras puses - daudzkur apspēlēts labāk kā šajā filmā. Kas jāatzīmē - Indiana Džonss piecdesmitajos gados jūtas daudz labāk nekā "Cietais rieksts" mūsdienās, proti vecais doktors Džonss ļoti labi pielāgojas jaunajiem apstākļiem un uz tām notīm, kas izmantotas jaunajā "Die Hard", šī filma nespiež. Vai tas ir labi vai slikti, tas atkal ir cits jautājums. Droši vien vēlreiz es šo filmu vismaz tuvāko gadu laikā skatīties negribēšu, nav jau tā nekāds pārākais šedevrs, bet pasaulē, kur dominējošās piedzīvojumu filmu "sērijas" ir tik zemas kvalitātes kā "National Treasure", "Tomb Raider" un "Mummy", Indiana Džonss ar savu cepuri un pātagu joprojām kotējas diezgan labi.