Ja tā labi padomā, zināma līdzība starp Dāla un Kalvino daiļradi ir novērojama arī vēlākos viņu darbos, taču tādu tuvību kā šajās agrīnajās grāmatās citur laikam vairs neatradīsi. Dāls vēlāk kļuva melnāks un šokējošāks, bet Kalvino aizrāvās ar dažādiem literāriem eksperimentiem.
Šeit tikām viņš ir vēl diezgan neeksperimentāls, taču bišķi dīvains gan. Jau sākot ar krājumu ievadošo stāstu "Ādams, kādu pēcpusdienu", kura varonis piedāvā meitenei kā dāvanas visdažādākos kukaiņus un rāpuļus, kas viņai diez vai varētu šķist jauki, Kalvino liek lasītājam saprast, ka viņam darīšana nav ar vienkāršu autoru. Un arī tas, kā viņš pasniedz stāstus par partizāniem, ir ļoti īpatnēji. Vispār šī ir no tām grāmatām, ko vajag izlasīt, lai saprastu, kur tieši ir tās sāls, un no mana stāstījuma te nav sevišķas jēgas. Toties ir skaidrs, ka ar to ļoti labi var sākt pazīšanos ar Kalvino - jo grāmata ir pietiekami aizraujoša, lai to varētu izlasīt vienā pūtienā un vienlaikus pietiekami vienkārša, lai varētu saprast, ko autors ar to vēlējies pateikt. Ok, varbūt ne vienmēr, bet šajā grāmatā ir daudz mazāk slāņu nekā vēlākos šī autora darbos, te ir līdzīgi kā ar, teiksim Captain Beefheart mūziku - varbūt pirmais veikums nav tas veiksmīgākais, taču caur to tu vari pamazām mācīties saprast, kā šo autoru lasīt. Un Italo Kalvino noteikti ir no tiem autoriem, kuru darbus IR vērts lasīt.