Kaut kādu uguntiņu viņas dzīvē iešķiļ viņas dēla Edoardo jaunais draugs Antonio, ar kuru šis iepazinies kaut kādās sacensībās (man ir grūti saprast, kādās tieši sacīkstēs Antonio viņu pieveica, bet droši vien kaut kas ar mašīnām tur ir saistīts). Antonio savā ikdienas dzīvē ir pavārs restorānā, un ar saviem ēdieniem viņš savaldzina Emmu. Nu, protams, ne tikai ar ēdieniem, bet arī ar to, ka viņš ir jauns, skaists un interesants, atšķirībā no biznesā iegrimušā Tankredi (jā, filmas sākumā notiek gara un nomācoša ballīte, kurā vecais rūpnīcas īpašnieks novēl savu rūpalu dēlam Tankredi un mazdēlam Edoardo, pirmais no šiem pēcāk sevi apliecina kā īsts kapitālists - atlaiž milzīgu daļu darbinieku un kaļ plānus, kā labāk uzņēmumu pārdot, kamēr Edoardo vairāk domā par nesen mirušā vectēva piemiņu un to, ka vectēvam uzņēmums bija vairāk nekā tikai naudas mašīna).
Būtu pārspīlējums uz leju teikt, ka šī filma ir lēna. Tā ir daudz vairāk nekā lēna, taču tāda jau tā arī ir domāta, atainojot Emmas dzīvi pirms Antonio (ne velti pirmās ainas norisinās Milānai nebūt ne tipiskā depresīvi sniegotā ziemā). Viņas dzīve ar kalponēm un biežajām ģimenes viesībām, kur visi vīrieši ir tērpušies uzvalkos, ir monotona un garlaicīga, un skaidri var redzēt, ka pēc visiem Itālijā pavadītajiem gadiem viņa joprojām tur neiederas un nav īsti savējā. Un arī Tankredi kādā situācijā viņas uzvedību skaidro ar vārdiem "Russian temperament", jo par savējo tu šādās vietās vienas dzīves laikā kļūt nespēj.
Svintone šajā filmā ir fantastiska - filmas gaitā viņa ieziet cauri vairākām savas varones dzīves fāzēm, rādot viņu gan kā dzīves nomāktu un garlaikotu namamāti, gan kā trakā kaislībā kritušu sievieti, kas pēkšņi pēc ilgiem nekurienē pavadītiem gadiem atguvusi jaunību, gan kā salauztu un biedējoši nelaimīgu sievieti.
Pārējiem varoņiem filma pievērš daudz mazāk uzmanības - tā mēs visai maz uzzinām par it kā arī centrālā varoņa Edoardo attiecībām ar viņa līgavu, kura gaida bērnu, vai par to, kas ir padarījis Tankredi tādu, kāds viņš ir. Bet tas nav brīnums - jo filma savā būtībā ir par vienu sievieti, un viss notiekošais ir drīzāk rādīts no viņas skatpunkta.
Ja kas - izlasīju interviju ar Svintoni, kurā uzzināju, ka viņas itāļu valoda patiesībā nav nekāda dižā, bet šajā filmā viņa piedalījās, jo to uzņēma kāds draugs, kurš gluži vienkārši ir itālis, un jebkurā gadījumā viņa tāpat ir pieradusi filmās atveidot citas tautības cilvēkus, jo ļoti bieži viņai jāspēlē amerikānietes, un šādas lomas savā ziņā tāpat liek runāt svešvalodā.
Šī noteikti ir tāda filma, kuru varu rekomendēt, bet vienlaikus - rekomendēt tikai cilvēkiem, kuri negaida no filmas, ka tajā pastāvīgi kaut kas notiks, kāds kaut kur skries, šaus, un visi bārstīsies ar trāpīgām frāzēm. Šāda veida kaislībām šī filma ir daudz par piezemētu un reālistisku.