Kā lai arī nebūtu, grāmatu lasīt pabeidzu datorā, un tagad varu beidzot oficiāli apgalvot, ka esmu iepazinies ar šo nenoliedzami ļoti ietekmīgo 19.gadsimta romānu. Ar ko īsti ir tik īpaša šī grāmata? Tās galvenā varone Emma Bovarī nav sevišķi laimīga savā ģimenes dzīvē (pareizāk sakot - viņa ir vienkārši totāli garlaikota), tālab viņai parādās mīļākais, un vēlāk - cits mīļākais. Viņas vīrs, kas pats par sevi nav slikts cilvēks, neko nenojauš un savā visai īpatnējā veidā sievu mīl, tomēr kopumā viņš ir visai izteikts "растяпа" un kaut kādā mērā var teikt - "he should have seen it coming" (man vajadzētu sevi nopērt par iestarpinājumu svešvalodā lietošanu). Emma gribētu vīru pamest, bet viņas mīļākie nav nekādi dižie drosuļi un visai labprāt samierinās ar būšanu mīļāko statusā, kas neuzliek sevišķus papildu pienākumus. Tad vēl Bovarī famīlija nonāk pamatīgos parādos, kas ir gan Emmas, gan viņas vīra Šarla (vai Čārlza?) nopelns, un vispār - diži spoži grāmatā nevienam neiet.
Cik nojaušu, galvenā vērtība šai grāmatai bija tajā, ka tā rādīja pasauli no sievietes skatu punkta, turklāt no (relatīvi) reālas un ar dzīvi neapmierinātas sievietes, nevis vienkārši "traģiskās ņaudētājas".
Eksperti šo dēvē par vienu no perfektākajiem romāniem, kas jebkad uzrakstīti, taču laikam jau es esmu par trulu un neizglītotu, lai saprastu tīru perfekciju, un man nākas ar nelielu kauna apziņu atzīt, ka man šī grāmata šķita baisi garlaicīga. Jā, es saprotu, ka savam laikam tā bija revolucionāra, ka tā ieskatījās tur, kur citi pat nezināja, ka var ieskatīties, bet - ja mani kaut kas garlaiko, man ir grūti paziņot, ka tas ir izcilākais mākslas darbs cilvēces vēsturē. Un šis ir tieši šāds gadījums.