Ja apskatās tās vērtējumu Goodreads, var padomāt, ka šī grāmata ir pilna ar atklāsmēm un vērtīgiem padomiem. Patiesībā tā gluži nav. Tā ir pilna ar skanīgām frāzēm un izteiksmīgām ilustrācijām. Un lamu vārdiem, kuri bieži šķiet stipri nevietā, jedritvaikociņ! Nē, es neiebilstu pret pamatnostādni - ka dizaina domāšana var noderēt dažādās jomās, arī tajās, kas nav tradicionāli saistītas ar dizainu (lai arī grāmatā piesauktie piemēri bieži tomēr ir tam reāli tuvi, noteikti varētu piemeklēt arī radikālākus variantus, kā pielietot design thinking - piemēram, plānojot teroristiskas organizācijas šūniņu struktūru). Un tur ir kaķēns, kurš grib uzbūvēt raķeti, lai aizlidotu uz Marsu. Vai arī vienkārši aizlidot uz turieni. Nav svarīgi, lai Dievs nogrābstās!
Grāmatas pamata uzstādījums ir - būt stilīgai. Īsas, kodolīgas frāzes. Kā sriracha čili uz mēles. Bet, vai tas kaut ko arī nozīmē? Nav svarīgi. Stilam ir nozīme, lai slāpes iet ieskrieties! Pusstundas laikā tu šo izlasi. Vari kādu brīdi apsmadzeņot. Ir arī viens piemērs ar padomu. Kas tev diez vai noderēs. Bet vismaz tev +1 izlasīta grāmata. Un labi novērtēta turklāt. Kā konsultanti piedalījušies ievērojami dizaineri. Plus divi experience. Plus viens charisma. Gandrīz level up. Bet tikai gandrīz.
Sausais secinājums: ja tev ir 40 minūtes brīva laika un gadās šī grāmata pa rokai - vari to izlasīt. Bet vari šīs 40 minūtes pavadīt arī kādā citā veidā, neko daudz zaudējis tu nebūsi. Ja vien tiešām negadās tā, ka šīs grāmatas tev kļūst par atklāsmi, kas liek saprast, ka arī cilvēki, kas nestrādā par dizaineriem, var būt radoši. Velna milti!