Kālab šis viss man šķiet interesanti? Tālab, ka Vegeru dzimta man zināma no citas puses: Pētera Vegera māsa Olga bija viena no manas vecmāmiņas tuvākajās ģimnāzijas gadu draudzenēm. Pēc Otrā pasaules kara Olga, tāpat kā viņas brālis devās trimdā un, kad viņas veselība viņai vairs neļāva pašai sarakstīties ar manu vecmāmiņu, korespondenci pārņēma viņas brālis Pēteris, ar kuru sarakstījās ne tikai mana vecmāmiņa, bet arī mana mamma. Arī par mākslinieku Pēteri Ļaškovu mamma zināja, tādu vārdu viņa man piesauca, kad komentēja fotogrāfijas, kurās redzamas māsas Vegeres. Lūk, fotogrāfija, kurā redzamas (no kreisās) Olga Vegere, krievu ģimnāzijas direktore Olimpiade Lišina un mana vecmāmiņa Ludmila Znotiņa.
Taču mamma, kura vismaz kopš Atmodas laikiem, kad Anšlava Eglīša darbi kļuva pieejami lasītājiem šaipusē, bija itin liela viņa cienītāja, kam patika gan "Bezkaunīgie veči", gan, šķiet, arī "Misters Sorrijs" (vismaz lasījusi viņa to noteikti bija), šķiet, tā arī neuzzināja, ka vecais dakteris Vegers, ar kuru viņa kādreiz bija sarakstījusies, bija tas pats cilvēks, kuru vēlāk viņa pastarpināti iepazina caur Eglīša darbiem. Kā saprotu no māsas, mūsmājās viņas bērnībā latviešu literatūra vispār nekotējās - ne mammas, ne vecmāmiņas acīs nekotējās (lai arī 1943. gada "Ģīmetnes" izdevums mājās ir atrodams, līdz ar to ir pamats pieņemt, ka ar Eglīša jaunības darbiem vecmāmiņa būs bijusi pazīstama), un tā nu sanāca, ka tikai es un tikai tagad (bez jebkādas personīgas pazīšanās ar kādu no Vegeriem) esmu varējis šīs divas līnijas salikt kopā.