Tomasso Landolfi, cik var saprast, ir bijis diezgan plaša profila rakstnieks, kura daiļrade kaut kādā mērā sakņojusies krievu klasiķī Gogolī, bet tas viss apaudzēts ar savu devu Kafkas un Borhesa. Tas, ko viņš rakstīja, nav ne īsti maģiskais reālisms, ne postmodernisms, turklāt krējumā ietvertie stāsti ir stipri daudzveidīgi, atklājot dažādas to autora daiļrades šķautnes un neļaujot saprast, kas tieši bija viņa lielākais aicinājums. Iespējams, viņu var uzskatīt par vienu no Italo Kalvino literārajiem priekštečiem - viņa stāstos daudz ir meta satura, kas nāk komplektā ar to, ka reizēm viņa varoņi ir gluži vienkārši un sadzīviski, citkārt viņš raksta par suņu civilizāciju, tad pievēršas vienkārši absurdam tīrā veidā, te atkal no nemirstīgu nemateriālu būtņu skatupunkta mēģina rast atbildi uz jautājumu "Kas ir nāve?" Vairāki krājuma stāsti ir satriecoši labi, citkārt atkal mani Landolfi tracina ar liekvārdību un skaistām frāzēm skaistu frāžu pēc (lai arī es saprotu, ka te ir darīšana ar apzinātiem un mērķtiecīgiem paņēmieniem, tas nemazina manī aizkaitinājumu to lasot). Kopējais iespaids pēc šī krājuma izlasīšanas ir tāds, ka Landolfi bija ļoti saistošs autors, kura daiļradi būtu vērts iepazīt labāk - kaut kas līdzīgs Kržižaņevskim, kurš man ļoti pat iet pie sirds, taču prasītos pēc kāda sakarīgāka izdevuma, no kura saprast - ko tieši šis autors vēlās man kā lasītājam pateikt, jo "Saules dūrienā" katastrofāli trūkst jebkādas struktūras, kas liecinātu: ar šo stāstu grāmatai jāsākas, šis ir loģisks turpinājums, un tā tālāk. Protams, varbūt tieši šāda pieeja arī bija raksturīga Landolfi - veidot nesakarīgu pleilisti, no kuras tu nevari saprast, vai tās autors grib, lai tu stampā grīdu vai arī mēģina tev palīdzēt aizmigt. Tātad secinājums: interesants autors, tizla grāmata.