The Social Network
film — USA — 2010

7
Vispirms - mazliet par mani un sociālajiem tīkliem. Īsi sakot - man tie ne pārāk patīk. Es neuzticos universāliem risinājumiem. Ja es gribu piedalīties saturīgā diskusijā par filmām - es meklēšu filmu forumu. Ja mani interesē kāda programmēšanas problēma - skatīšos programmētāju lapās. Ja gribēšu apskatīt cmukas bildes - skatīšo fotomākslai veltītu lapu. Ja gribēšu iepazīties ar cmukām meitenēm - iešu uz Esīti. Pēdējais gan varbūt nav gluži tiesa, bet par to - citreiz. Līdz ar to manas attiecības ar Facebook līdz šim ir bijušas visai vēsas - esmu tur reģistrējies jau visai pasen, bet lapu apmeklēju tikai tad, kad pastkastē pienākuši vairāki meili, ka kāds ar mani gribot draudzēties. Lai nu būtu - varu jau arī apstiprināt, ja, protams, es šo cilvēku patiešām kaut reizi esmu sastapis. Bet tā īsti nesaprotu, kur tur ir fun un kālab man vajadzētu šajā lapā pavadīt lielāko daļu savas dzīves. Pēc šī liriskā ievada pāriešu pie ieraksta pamattēmas - filmas "The Social Network". Tās varonis ir Marks Cukerbergs - ēbrejiskas izcelsmes jaunietis, kas radījis jau minēto Facebook, kļūdams par pasaulē jaunāko miljardieri. Taču, kā māca zirnekļcilvēks - ar diženu spēku nāk diža atbildība. Vai kā māca Rainis - tu kļūsi vientulīgāks gads pēc gada. Vai kā māca latiņamerikāņu ziepju opera - bagātie arī raud. Filmas pamatdoma droši vien ir tāda, ka Cukerbergs Facebook radīja galvenokārt tādēļ, ka viņš nespēja veidot sakarīgas attiecības ar cilvēkiem sev līdzās. Un lielais projekts pamazām saēda visas viņa reālās pasaules draudzības, padarot viņu par ļoti bagātu un vienlaikus - ļoti vientuļu cilvēku. Tiesa - es tā īsti no filmas nesapratu, uz kā tad balstījās viņa attiecības ar draugiem, pirms Cukerbergs kļuva par vienu stinking rich Jew. Man viņš kaut kā nešķita, ka viņš būtu bijis diži labs draugs vienalga kam - arī savam labākajam draugam, draudzība ar kuru pārauga garā tiesas procesā. Droši vien šī Deivida Finčera filma nepaliks gluži tukšā nākamā gada februārī Akadēmijas balvu ceremonijā, bet jāatzīst, ka neko diži izcilu šajā filmā nesaskatīju - jā, tā nav slikts stāsts par to, kā divi gīki rada interneta revolūciju (vai patiesi?), bet kaut kā mani nedz Džese Aizenbergs, nedz otrs čalis tā īsti nepārliecināja. Arī Džastins Timberleiks kā Napster radītājs nebija nekas dižs. Patiesībā labākais, kas šajā filmā bija, man šķita Dead Kennedys ar "California Uber Alles". Viss pārējais - tikai piedevas.
comments powered by Disqus