Nē - korķiem Rīgas ielās!

photo by joiseyshowaa
Šorīt, braucot ar velosipēdu uz darbu, es atrisināju Rīgas satiksmes problēmu. Tagad gatavošu iesniegumu Domei, lai viņi man par to pārskaita pienākošos naudiņu.
Jaunas, platākas ielas. Jauns tilts, tunelis - tie visi ir ekonomiski neizdevīgi risinājumi, kas krīzes apstākļos nav adekvāti. Līdzekļi ir nepieciešami Nacionālajai Bibliotēkai, bet satiksmes problēmu var atrisināt daudz vienkāršākā veidā.
Ideju man pasvieda viens apstāklis - līdz ar pieaugušajām cenām (uz visu) un nepieaugušajām algām Rīgas ielas darba dienu rītos ir kļuvušas nedaudz tukšākas - proti, savi 5% autovadītāju (pēc maniem uz aci veiktiem aprēķiniem) atteikušies no braukšanas uz darbu ar auto (vai arī zaudējuši darbu, to man grūtāk noteikt). Šo plānu vajag vienkārši likumsakarīgi virzīt uz priekšu, jo par vienu šaubu nav:

Satiksmes problēmu risinājums = NABADZĪBA

Iedomāsimies, ka 70% tagadējo autovadītāju vairs nevarēs atļauties braukt ar auto. Varbūt pat 80%. Kāds plašums tad būs! Cik tukšas ielas!
Kā to panākt?
1. Noteikt, ka krīzes apstākļos auto ir luksuss un par to ir jāmaksā greznības nodoklis (līdzīgi kā bija lauciņš Monopolā) - teiksim, 200 lati par katru automašīnu mēnesī. Rīgas Domei tas ienesīs naudiņu, bet plebeji ar mašīnām vairs nepārvietosies.
2. Uzlikt maksu par iebraukšanu ar auto Rīgas centrālajā daļā. Ar centrālo daļu Pārdaugavā sapratīsim, piemēram, Slokas ielas līmeni, otrā galā - Pērnavas iela, pārējos punktus mirklī nenosaukšu. Pamata doma ir tāda, ka mikrorajoni šajā zonā neietilps, bet viss tas, kas kaut nedaudz būtu klasificējams kā centrs - ietilps.
3. Paaugstināt biļešu maksas sabiedriskajā transportā līdz teiksim 5 Ls par vienu braucienu. Šādējādi, pirmkārt tiks atslogots sabiedriskais transports, otrkārt cilvēki vairāk pārvietosies videi draudzīgā veidā - ar velosipēdu vai kājām.
4. Lai neviens netiktu diskriminēts, greznības nodokli 50 Ls apmērā piemērot arī velosipēdistiem (močiem - 250Ls, mopēdiem un rolleriem - 150 Ls, skeitiem un skrituļslidām - 25Ls). Nav ko visādiem alkoholiķiem un bomžiem braukāt ar velosipēdu.
5. Trešais un ceturtais punkts īpašu ieguvumu dos, ja realizēt projektu par ielu apgaismojuma atslēgšanu diennakts tumšajā laikā. Varētu cerēt, ka salīdzinoši ātri tiks noregulēta trūcīgo cilvēku populācijas apjoma samazināšanās. Iespējams arī papildinājums, lai samazinātu noziedzību - ieviest komendanta stundu līdz ar tumsas iestāšanos, nosakot sodu par tās pārkāpumu - nošaušanu (vienīgais pieļaujamais attaisnojums, lai šo sodu nepiemērotu un lai vispār komendanta stundu neievērotu - tu esi vai nu ārzemju tūrists vai sieviete, kuras mērķos ietilpst šādu tūristu pavadīšana - vai arī tev ir abonements, kas atļauj atrasties uz ielas diennakts tumšajā laikā, kura cena būtu, teiksim, 1500 Ls mēnesī).

Realizējot šo manu piecu soļu programmu, korķi Rīgas ielās būs kļuvuši par pagātnes sastāvdaļu, turklāt vienlaikus būs atrisināta vēl virkne citu pilsētas problēmu.

Jautājums - pie kā Rīgas Domē man iet, lai apspriestu projekta realizācijas detaļas un manu atalgojumu?