Tagad mani moka viens jautājums - vai Zemekis un kompānija, veidojot šo filmu, to bija domājuši kā parodiju par sviestainām sci-fi/komēdijfilmām? Vai tomēr nopietni? Viss filmas noformējums, tās plakāti, daudzi sižeta elementi liek domāt par pirmo. Bet, iespējams, ka pie vainas vienkārši ir vēlīnie astoņdesmitie, kad uz lietām skatījās mazliet citādāk nekā mūsdienās.
Ar ko šī filma ir nozīmīga, ir tas, ka tā ir vienīgā triloģijas daļa, kurā tiek parādīta tā sauktā "nākotne" - 2015.gads. Vēl līdz tam atlikuši nieka septiņi gadi, bet vismaz šobrīd nekas neliecina, ka 2015.gads būs kaut nedaudz līdzīgs "Atpakaļ nākotnē" atainotajam. Sāksim jau ar to, ka diez vai 2015.gadā būs modē kaut kāds ūber-astoņdesmito gadu stils ar pretīgiem spožiem keponiem, milzīgām piepūšamām jakām, pretīgām Nike botēm (parunāsim par product placement!) un džinsiem ar kabatām uz āru. Ka mašīnas un skeitbordi pēc astoņiem gadiem lidos, es arī īsti neticu.
Tomēr tas, cik labi vai slikti filmā prognozēta nākotne, nav nekāds rādītājs par filmas kvalitāti/tās trūkumu. Sižetiskās peripētijas ar nākotnes dēļ sabojāto tagadni ir baigi labas, bet kas man nepatīk, ir pārmērīga paļaušanās uz vieniem un tiem pašiem personāžiem - vai tiešām nevarēja Bifa vietā otrajā daļā paņemt kādu citu antivaroni? Nē, mazliet pārfrāzēšu domu - izmantot vēlreiz pirmās filmas situācijas ar vēl viena Makflaja iesaistīšanu ir pietiekami forši, bet varbūt varēja Bifa personāžam kaut kādu dziļumu pievienot, lai viņš neizskatītos pēc tāda komiksu varoņa, kas ar varu iegūst meiteni, kas viņu negrib utt. Plus atkārtošos - nevar izmantot vienu aktieri lomām dažādos laikos (kāda vella pēc Maikls J. Fokss atveido arī pats savu meitu es nekādi nesaprotu), protams, ir forši, ka 80tajos bija pietiekamas tehnoloģijas, lai to varētu nodrošināt (starp citu, specefekti filmā ir labā līmenī - it īpaši savam laikam), bet bišķi pāri par 20 gadiem vecā galvenā varoņa māte, kas 2015.gadā izliekas esam savus 80 gadus veca, now that is what I call silly. Tāpat tizli ir tas, kā mainās avīžu virsraksti, atkarībā no tā, kas ticis pagātnē izmainīts (ignorēsim to, ka šeit veidojas viens no vēsturiskajiem paradoksiem) - mani kaitina tas vairāk nevis kā fakts kā tāds, bet ka ziņa "George McFly murdered" nomainās pret "George McFly honoured", lai gan daudz sakarīgāk būtu tai nomainīties pret kaut ko iz kategorijas: "Killer Bees to attack Montreal" vai "Porn Star Says: Buy my big klitors foto". Ā - un what`s the shit ar joku atkārtotu izmantošanu? Sūdu vedējs 2 nebija asprātīgs risinājums. Nemaz nerunājot par sistemātisko: "Don`t ever call me Chicken" atkārtošanu.
Tā, par ko es vēl varu pažēloties? Kristofers Loids šajā filmā ir kaitinošāks un vēl mazāk "cilvēcisks" nekā pirmajā daļā.
Un ar visu to es neteiktu, ka BttF2 būtu izteikti draņķīga filma, tā varbūt nav meistardarbs un šedevrs (pat - kā izklaides filma), bet tā ir pietiekami enerģiska, pietiekami dulla, lai to varētu skatīties arī mūsdienas.