Romāns stāsta galvenokārt par vairākiem ar Sicīliju saistītiem personāžiem un viņu dienām un nedienām Amerikā. Kāds zemnieks dodas uz Ameriku meklēt laimi, kļūst par restorāna īpašnieku, viņa dēls - par talantīgu politiķi, bet tad šis dēls saprot, cik Amerikas sabiedrība ir samaitāta un cik forša ir dabīgā un netīrā Sicīlija un tamlīdzīgi. Tad vēl visur, protams, iepīts fašisms, Otrais pasaules karš, traģēdijas, samaitātās Amerikas augstākās un ne tik ļoti augstās aprindas, modes žurnāli un tamlīdzīgi. Tā kā autore pati pirms romāna rakstīšanas 17 gadus bija modes žurnālā strādājusi, tad viņa par šo tēmu droši vien varēja izteikties diezgan precīzi, tāpat kā par karu, kuru bija ne tikai piedzīvojusi, bet arī brīvprātīgi darbojusies kā žēlsirdīgā māsa. Tomēr tas viss šo romānu nedara kaut cik interesantu. Nedz mani interese romāna stāstītāja Žanna, nedz viņas traģiski un muļķīgi karā bojā gājušais mīlotais Antonio, nedz kāds cits šī romāna personāžs. Visi apraksti, kas varbūt ļoti precīzi ataino ko nu tie katrs mēģina atainot, galvenokārt nodarbojas ar vienu lietu - ar manis garlaikošanu, ar mana laika izniekošanu. Es no šīs grāmatas neko nevaru mācīties, nekas no tā manī nepaliks nedz skaists, nedz baismīgs, nedz pretīgs, nedz vērtīgs. Manā uztverē tas ir pilnīgi bezmērķīgs romāns, lai gan autore, cik saprotu, tur nodarbojās ar kaut kādu "atmaskošanu", vecās labās Eiropas apdziedāšanu salīdzinājumā ar puvušo amerikāņu antimorāli. Bet problēma ir tajā, ka lai arī es daudzējādā ziņā varu piekrist autores pozīcijai, tas nekādi neiiek man piekrist šim viņas romānam. Ja es nekritiski pieņemtu jebkuru man ideoloģiski pieņemamu daiļliteratūras darbu, šī situācija būtu citāda. Tad es varbūt augu dienu klausītos pēc kārtas visus U2 ierakstus un uz to garlaicības fona man "Jāaizmirst Palermo" pat nešķistu tik garlaicīgs.