After Bathing at Baxter`s

"Jefferson Airplane" trešais albums gan komerciāli, gan mākslinieciski nespēja līdzināties savam priekštecim - "Surrealistic Pillow", kas kopumā droši vien apliecina, ka "Lidmašīna" nebija sevišķi izcila grupa un ka "Spilvens" bija drīzāk veiksmīga sagadīšanās nevis loģisks grupas radošās darbības rezultāts. Protams, te var izmantot argumentu, ka "After Bathing at Baxter`s" ir drosmīgāks ieraksts nekā tā priekšgājējs - ar garāku džemošanu, ar skaņu kolāžu "A Small Package of Value Will Come to You, Shortly" un ar smagākiem ģitāras toņiem. Taču, manuprāt, tas ir vienkārši ieraksts, kura tapšanā Airplane dalībnieki vairāk patērēja narkotikas nekā iepriekš. Protams, zināms, ka sešdesmitajos gados lielākā daļa izcilāko muzikālo veikumu tapa ar šāda veida dopinga palīdzību, taču arī narkotikas (cik dīvaini tas lai arī nebūtu) vajag lietot ar mēru, lai sasniegtu labākos rezultātus.
Patiesībā nav jau tā, ka man šis albums nepatiktu - it īpaši ņemot vērā to, ka vēl kādā 2001.gadā lasīju grāmatu par Jefferson Airplane, kura iznāca apmēram vienlaicīgi ar šo albumu un kurā līdz ar to "After Bathing at Baxter`s" tika reklamēts kā grupas jaunākais un potenciāli labākais veikums.
Attiecībā uz konkrētajām ieraksta dziesmām - nav grūti ievērot, ka ieraksta galvenais komponists ir Pols Kantners, kamēr iepriekšējo ierakstu līderis Mārtijs Belins kā līdzautors norādīts tikai vienai albuma dziesmai - "Young Girl Sunday Blues". Kā allaž tas raksturīgs "Airplane" albumiem, diezgan maz tiek izmantots grupas galvenais trumpis - Greisas Slikas fenomenālā balss. Viņa ir pamatdziedātāja tikai pašas sacerētajās "Rejoyce" un "Two heads" (no kurām labākā ir otrā). Līdzās "Two heads" pie ieraksta labākajām kompozīcijām var pieskaitīt noslēdzošo "Won`t You Try / Saturday Afternoon" un ievadošo "The Ballad of You & Me & Pooneil".
Taču kopumā šis ieraksts nav nekas fenomenāli baudāms un nekas fenomenāli atmiņā paliekošs. It īpaši tas nešķiet grandiozs gan līdzās "Surrealistic Pillow", gan uzskaitot milzīgo daudzumu izcilo albumu, kas tika radīti 1967.gadā un te nu jāatzīst, ka amerikāņu psihodēlijas galvenie pionieri ar šo albumu nekādu lielo vēstījumu pasaulei nedeva.
2009-11-02
7.0
comments powered by Disqus