Kas īsti ir GEB? Grāmatas ievadā uz šo jautājumu atbildēt mēģina pats autors (tā kā lasīju atkārtotu izdevumu, tur šāds papildu ievads ir), bet vairāk uzmanības viņš patiesībā veltī tam, kas GEB nav, nekā tam,kas tas ir. Mēģināšu formulēt savu izpratni par to, ko šī grāmata pastāsta. Vienkāršākais variants būtu teikt, ka Hoštaters meklē vienojošos elementus trīs vidēs:
1) Gēdeļa nepilnības teorēmā;
2) Ešera māksla;
3) Baha mūzika.
Bet tas, protams, neveido pilnu ainu par grāmatas saturu. Tāpat varētu atzīmēt, ka Ešers šajā grāmatā mēģina atbildēt uz virkni jautājumu par mākslīgo intelektu (un to - vai tāds principā ir iespējams), vilkt paralēles starp mūziku un DNS, iepazīstina lasītāju ar programmēšanas pamatprincipiem, un citām matemātiskām un nematemātiskām tēmām. Vienlaikus, lai grāmata nebūtu sausa un pārmērīgi matemātiska, starp pamatteksta nodaļām Hofštaters iestarpina ļoti asprātīgus dialogus un polilogus, kuros tiek iztirzītas tēmas, kas saistītas ar pamattekstu, taču pilnīgi citā formā - par ideju dialogiem kalpoja Ljuisa Kerola dialogs starp Ahileju un Bruņurupuci, kurš, starp citu, arī ir diezgan matemātisks, kas gan nav brīnums, jo Kerols arīdzan bija matemātiķis. Jā, aizmirsu pieminēt vēl vienu tēmu, kurai ir liela loma šajā grāmatā - dzenbudisms un tā būtiskais elements - koani. Kā skaidro vienkāršiem vārdiem Wikipedia, koans var būt dialogs, stāsts, jautājums vai apgalvojums, kura doma nav uztverama racionāli, bet var būt izjūtama caur intuīciju. Koana piemērs:
A monk saw a turtle in the garden of Daizui`s monastery and asked the teacher, "All beings cover their bones with flesh and skin. Why does this being cover its flesh and skin with bones?" Master Daizui took off one of his sandals and covered the turtle with it.