Ja tu no mana apraksta to neesi vēl sapratis, "Gazon maudit" jeb "French twist", kā to sauc angliski, ir komēdija. Žēl gan, ka nekā tāda, par ko pasmieties, tajā nav. Varoņi ir pilnīgi bezpersoniski un viņu tā saucamais mīlas trīsstūris, skatoties filmu, nav īsti jūtams. Vismaz man netapa skaidrs, kas varētu veidot ķīmiju starp šiem pelēkās amorfās masas veidojumiem, kurus filmas scenāristi mums mēģina iebarot kā varoņus. Filma nav pat īsti provokatīva - turklāt, kuru gan 1995.gadā Eiropā varētu provocēt ar menage-a-trois? Ja pat Latvijā vienas no nacionālistu partijām līderis var publiski dzīvot divsievībā, vienlaikus atbalstot ģimenes vērtības, kālab gan Francijā laulāts pāris nevarētu savā ģimenē uzņemt lesbieti? Līdz ar to manas problēmas ar šo filmu nav saistītas ar to, ka tās saturs būtu pārāk pikants vai nepieņemams. Gluži vienkārši man radās sajūta, ka es skatos garlaicīgu ziepeni, kurā kļūdas pēc iemaldījušies vairāki labi aktieri.
Iespējams, ar šo pašu scenāriju labāks režisors, piemēram, Pedro Almadovars (viņam tēma būtu labi piemērota un ari Victoria Abril, kas spēlē Lolī, ir "viņa" aktrise) varētu izveidot tiešām atmiņā paliekošu filmu - krāšņu, skandalozu, emocionāli saistošu. Bet Žosianna Balasko (kura, ja kas, atveido lesbieti) to pilnīgi noteikti nespēj. Kas mani šokē - kāpēc Francijas kinoakadēmijai vajadzēja šo filmu virzīt Oskaram un kā tā varēja saņemt piecas Cēzara nominācijas un uzvarēt kategorijā "labākais scenārijs"? Tikām izcilā šī gada Francijas filma - "La Cité des enfants perdus" tika nominēta tikai tehniskajām kategorijām. Šķiet, ka Cēzarus piešķir ne mazāk absurdā veidā kā Oskarus.
Tikām "Gazon maudit" ir patiešām ļoti neizteiksmīga un nesmieklīga filma, nekādā ziņā tev to nerekomendēju!