Un tomēr - turpinot līdzību apskatišanu - vērts pieminēt, ka šis stāsts idejiski ievērojami atšķiras no tūkstošgades sākumā iznākušās tāda paša nosaukuma filmas. Nē, es neuztraucos par to, ka varonis filmā ir jaunāks un atlētiskāks, bet filmā un grāmatā ir principiāli atšķirīgas pamatnostādnes - attiecībā uz to, vai nākotne ir iepriekš determinēta un galu galā - vai šeit aprakstītā/rādītā iepriekšējā noziegumu pavēršana un noziednieku aizturēšana, pirms viņi izdarījuši pārkāpumu, ir laba vai slikta lieta. Rezultātā arī varonis grāmatā ir spiests izpildīt to, kas viņam ir ticis paredzēts, jo pretējā gadījumā sabruktu visa organizācija, kamēr filmā tieši organizācijas sagraušana ir viņa mērķis.
Vispār jau man vajadzētu atzīt, ka Dika rakstīšanas manierē ir kaut kāds tāds bišķi lētums, kas rada sajūtu, ka šis cilvēks ar super radošo fantāziju nebija nekāds fenomenālais rakstnieks - viņa paņēmieni stāsta vērpšanai nav nekādi elegantie, un es pat varbūt apgalvotu, ka viņš sižetu uzskatīja tikai par nepieciešamo ļaunumu, no kura nevar izvairīties, lai varētu pastāstīt par savām (ne pārāk simpātiski) brīnumainajām pasaulēm. Līdz ar to - lai arī viņa darbi lasās ļoti viegli, sajūta, ka tā nav nekāda dižā māksla, mani kā lasītāju neatstāj - viņš laikam tomēr ir vistīrākais zinātniskās fantastikas autors, kurš tikai ar retiem izņēmumiem (tādiem kā "Ubik") spēj darīt kaut ko ārpus žanra kanoniem, un līdz ar to viņa darbu formas ir diezgan vienkāršas un robustas, un "Minority report" šajā ziņā nav nekāds izņēmums. Gala secinājums: man pagaidām vajadzētu kādu brīdi no Phillip K. Dick atpūsties, iespējams, pienācis laiks beidzot pievarēt "Karu un mieru".