Hopes and Fears
music — UK — 2004

6.5
Skaidrs, ka īsti veči "Keane" neklausās. Īsti veči dzer šņabi no graņonkām uz sliedēm "The Jesus Lizard" muzikālajā pavadījumā, un ļauj par pupsiku no Keane fanot savām vecenēm. Es pat neesmu drošs, cik lielā mērā es piekrītu pirmajos teikumos rakstītajam - man vienmēr "Keane" ir šķituši pārāk bezpersoniski saldi, lai es spētu ar šo grupu jebkādi identificēties. Līdzīgi kā tas ansamblis, kuru viņi atdarina - "Coldplay". Taču likteņi ironija ir sarūpējis to, ka šogad es klātienē redzēšu abas šīs grupas. Uz Coldplay koncertu Polijā brauksim rudenī (Liene ir fane, un es šoreiz piekāpšos, par spīti manai visai vēsajai attieksmei pret šo grupu. Varbūt kādreiz nākotnē to varēšu iemainīt pret došanos uz Tom Waits vai ko līdzīgu), savukārt "Keane" būs galvenās zvaigznes šī gada Positivus festivālā. Un būtu tikai loģiski, ja pirms festivāla es kādu drusku laika veltītu tajā pārstāvēto grupu daiļrades iepazīšanai, tajā vietā lai vienkārši paziņotu: "Viņi visi ir pidari!"
Ja vien tu 2004.gadā vēl negāji bērnudārzā (kas ir pilnīgi normāli, ievērojot to, ka laiks skrien sasodīti strauji), tu droši vien visus šī ieraksta singlus esi dzirdējis simtiem, ja ne tūkstošiem reižu. Es arī, lai gan nekad sevišķi šai grupai uzmanību neveltīju. Un kāds gan brīnums - pirms astoņiem gadiem kāds cilvēks, kurš tolaik bija mūzikas apskatnieks, bet tagad ir sociālo mediju eksperts (he he!), par to rakstīja šādi:
Gluži kā tēja, kurai piebērtas piecas ēdamkarotes cukura, arī britu trio „Keane” debijas albums ir baudāms diezgan mazās devās un ne pārāk bieži.

Un fakts kas fakts - "Keane" ir bezgala saldi un uz kompromisiem gatavi (vai vismaz bija pirms 8 gadiem). Singli, protams, ir lipīgi, un es ceru, ka koncertā tie izklausīsies spēcīgi (pieņemot, ka Keane Latvijā gan jau ka spēlēs galvenokārt savas populārākās dziesmas), bet kopumā... man prasās ģitāras, man prasās rēkoņa, man prasās oriģinālās melodijas un mazāk mīlas apcerīgi teksti, ko vismaz savā debijas ierakstā Keane sniegt nevarēja. Vienā vārdā - komercmūzika.
2012-05-17
comments powered by Disqus