Attālums, ko mums šajā dienā vajadzēja veikt ar vilcienu, nebija no lielajiem: Tirano no Morbenjo šķir mazliet vairāk kā 50 kilometru, proti, pat reģionālās nozīmes vilciens šādu attālumu veic mazāk kā stundas laikā, un tomēr es biju izdomājis, ka šo posmu varētu sadalīt uz pusēm. Ne tālab, ka mēs nevarētu nosēdēt vilcienā, bet tāpēc ka man nešķita nepieciešams maksimāli ātri ierasties Morbenjo, kur tāpat nekā ļoti daudz interesanta nebūs (ja jau skrējienā nepiedalos), turklāt rezervētajā dzīvoklī ātrāk kā divos mūs tāpat iekšā nelaistu. Apskatījis mūsu maršrutu kartē, ievēroju, ka tieši šī dzelzceļa posma vidū atradās relatīvi lielāka pilsēta ar nosaukumu Sondrio. Šādu vārdu iepriekš dzirdējis nebiju, bet tas jau nevarētu būt šķērslis kādas vietas apmeklēšanai.
Sondrio patiesībā arī ir nozīmīgāka pilsēta pat par Tirano, kur šo ceļu mēs uzsākām, jo tā ir provinces galvapilsēta. Jā, racionāli vērtējot Sondrio province nav ne ne sevišķi liela, ne sevišķi ievērojama, 180'000 iedzīvotāju, lielākā un ievērojamākā pilsēta tajā ir tā pati Sondrio, kurā mīt ap 20'000 cilvēku un kura Itālijas mērogos droši vien ir aptuveni tikpat zināma kā Riebiņu pagasts latviešu vidū. Mūsu vizīte Sondrio gan bija visai minimāla - no dzelzceļa stacijas devāmies pusdienu meklējumos (beidzot bijām nobrieduši kādu reizi paēst ārpus mājas). Pirmā Google maps ieteiktā picērija izrādījās tāda, kurā ir tikai piegādes variants, kas galīgi mūs neinteresēja, tikām ar otro ēstuvi gāja grūti tās atrašanas ziņā. Patiesībā sanāca tīri amizanti - sekoju kartei līdz vārtiem, kur vajadzēja būt kafejnīcai. Reizē ar mani tur gāja pāris ar suni un tāpat kā es uzreiz "veica maršruta pārrēķināšanu", acīmredzami tur neatrodot meklēto. Pavaicāju, vai viņi meklē tāda un tāda nosaukuma restorānu, atbildē saņēmu - šķiet, jāiet būs uz "to" pusi. Tad nu visi kopā to ēstuvi arī atradām, tiesa, viņi tur ēst nepalika, mēs gan. Iespējams, viņus apbēdināja paziņojums, ka salīdzinoši neilgajā laikā līdz pusdienu pātraukumam picas nav ēdienkartē nav pieejamas. Mēs gan pieņēmām šos nosacījumus - ja nav picu, tātad nav Ēdām pastu, ar ko pārējiem paveicās mazliet labāk nekā man (proti, mana porcija bija sasodīti maza), bet beigās visi, šķiet, bijām apmierināti. Atceļā no ēstuves izgājām loku pa Sondrio vecpilsētu, kura bija aptuveni tāda kā jebkuras Itālijas pilsētas vecpilsēta - jauka, bet bez kaut kādas baigās odziņas, un tad jau atkal uz vilcienu.
Tālākajā braucienā uz Morbenjo bija viens mazliet mulsinošais elements - sākotnēji izziņotajā pieturvietu sarakstā nemanījām mums aktuālo Morbenjo - jau sākām satraukties, vai tik neesam iekāpuši kādā ekspresī (lai gan tas būtu neloģiski - kāda velna pēc starp Sondrio un Milānu vajadzētu kursēt ekspersim), bet izrādījās, ka tur bija nosauktas tikai lielās pilsētas, kamēr realitātē vilciens apstājās faktiski pie katra staba, tai skaitā mums vajadzīgajā Morbenjo.
No visām pilsētām, ko apmeklējām šajā ceļojumā, Morbenjo neapšaubāmi bija vismazāk ievērojamā, līdz ar to arī ar naktsmītņu iespējām šajā pilsētā sevišķi daudz variantu nebija, taču vienu dzīvoklīti man tur bija izdevies uziet. Šajā reizē mūsu apartamenti bija visšaurākie šī ceļojuma laikā, kam bija arī savs pluss - mazāk iespēju bērniem kaut ko izvandīt, noslēpt un pazaudēt. Un var nojaust, ka viesi šajā dzīvoklī nav sastopami super bieži, ne velti šeit mums bija jāsatiek tā saimnieks, nevis jāizmanto bezkontakta risinājums. Rezervējot dzīvokli, biju rakstījis, ka skriešu "Colmen trail", tad nu tikšanās laikā dzīvokļa saimnieks pavēstīja, ka vairāki viņa draugi arī skries, bet es varēju vien skumji pateikt - es gan patiesībā neskriešu, nav veselības.
Un aptuveni 30 minūtes vēlāk es jau biju devies ārā no dzīvokļa ar mērķi veikt Colmen Trail maršrutu. Tā gan it kā nebija domāta kā skriešana, jo rezultātu neviens jau nefiksēs, un arī mana gatavība nekādi neatbilda skrējiena prasībām: līdzi nulle pārtikas, tik vien kā ūdens pudele Esteres mugursomā (jā, pat savas skriešanas somas man līdzi nebija), skrējiena maršruta fails telefonā un gatavība apskatīties, kā tad būtu bijis, ja es tur tomēr būtu skrējis "pa īstam". Līdz startam bija mazliet virs diviem kilometriem, līdz ar to jau biju iesildījies. Starta-finiša zona atradās pagalmā, kurā iekšā nedevos, tik vien kā nopētīju, ka "viss notiek", un devos pa senu tiltu pāri upei un - augšā kalnā. Tā gan izrādījās viena no daudzajām kļūdām, ko šajā dienā pieļāvu - patiesībā man vajadzēja skriet pa līdzeno ceļu pa labi, kamēr šādi sanāca, ka es izvēlējos maršrutu veikt "pret spalvai". Vai otrā virzienā būtu bijis fiziski vieglāk vai grūtāk, man nav iespējas objektīvi pateikt, bet sekot maršrutam droši vien būtu bijis vieglāk, jo marķējums tomēr ir veidots tā, lai to varētu saskatīt, skrienot pareizajā virzienā. Vienlaikus iespaids man bija tāds, ka marķējuma distancē bija izteikti par maz un ka arī, pareizā virzienā skriedams, gan jau kādu reizi būtu nomaldījies, un tad vēl būtu risks, ka diez vai būtu ņēmis distancē telefonu ar maršruta failu. Jā, par pašu GPX arī ir piebilstamas pāris lietas. Pirmkārt, kopš beidza dzīvi Endomondo, neesmu skrējis "pa maršrutu", Strava tas, šķiet, ir maksas pakalpojums, tāpēc uzliku kaut kādu GPS Viewer aplikāciju, tikai jau pirmajos simtos metru sapratu, ka tā neatjaunina savu lokāciju. Negribēju iebremzēt visu šo pasākumu, tāpēc, neatejot no kases, domāju - kādas ir alternatīvas, un apstājos pie vesture.dodies.lv, kur šāda iespēja ir un kas strādāja itin labi (tātad šajā reizē Web uzvarēja pret aplikāciju). Un pats GPX fails nebija izcili precīzs - vairākās vietās samulsu, jo sanāca, ka taka, pa kuru man vajadzēja skriet, nebija tā, kas sakrita ar kartē iezīmēto, jo failā bija nobīdes un kļūdas, bet galā kaut kā tiku.
Ar katru distancē pavadīto kilometru (kopā tādu bija 18) es arvien vairāk novērtēju to, ka nebiju varējis šajā pasākumā piedalīties pilnā sacensību formātā. Pārāk liela daļa distances bija kāpšana vai nu augšup vai lejup, un kāpšana galīgi nav mana stiprā puse. Kamēr vēl man bija ticība, ka varēšu Morbenjo skriet, biju pret kalnu skrējis uz trenažiera, arī kāpņu trenažieri biju izmantojis, bet realitātē izrādījās, ka šai distancei es galīgi nebiju gatavs. Un kāds brīnums - ja tu 18 kilometros savāc vairāk kā tūkstoti augstummetru, var secināt - tā ir itin nopietna kāpšana. Līdzenie posmi te bija trīs (skrienot nepareizajā virzienā) - viens kalniņā pēc pirmā kāpiena, aptuveni pusotra-divu kilometru garumā, tad otrs - pēc tikšanas lejā no galvenā kalna, kad man jau šķita - tālāk būs tikai līdzenais posms, un pēdējais - pēc vēl viena augšā-lejā, kuram absolūti nebiju gatavs psiholoģiski. Jā, skarbākais visā šajā pasākumā bija tas pēdējais kalns - trases profilu nebiju sen atsvaidzinājis atmiņā (jo nedomāju jau piedalīties sacensībās), un man šķita - ja jau esmu ticis lejā pilsētas līmenī, tad jau viss grūtais ir garām, gribēju jau rakstīt Marinai "drīz būšu" un, labi, ka tā neizdarīju. It kā jau nebija tik traki - tas pēdējais kāpums nebija pat ne divsimts metru, toties - sasodīti stāvs, apmēram 600 metru posmā. Bija reize, kad es vienkārši apsēdos atpūsties - galīgi nebija spēka turpināt. Protams, es sevi šaustīju par to, ka būtu varējis paņemt vismaz kaut ko ēdamu no dzīvokļa - kaut vai kādus cepumus, vienalga, nevis aizdevies pilnīgi tukšām rokām. Labi, ka vismaz ar ūdeni situācija bija laba - ceļā bija vairāki avoti, kur varēju papildināt savu ūdens krājumu. Bet citādi - biju tik ļoti nomocījies, ka pat pāris pēdējos kilometrus, kas jau bija pa totāli līdzenu apvidu, vairāk gāju, nevis skrēju. Viss, pilnībā izpumpējies.