Lai arī Brūss Viliss ne tuvu nav viens no maniem iecienītākajiem aktieriem, "Looper" noteikti nav tas totālais mēsls, ko varētu ignorēt. Zināmā mērā to varētu raksturot kā krustojumu starp "Blade Runner" un "Krusttēvu".
Filmas galvenais varonis Džo ir profesionāls slepkava, kas dzīvo 21.gadsimta vidū. Viņa pienākumi ir visai īpatnēji - noziedznieki no 30 gadu tālākas nākotnes ar laika mašīnu pārsūta uz Džo laiku savus ienaidniekus, un viņam ir tikai tie jānogalina. Tā kā upuris tiek atsūtīts ar maisu galvā un sasietām rokām, šis nav pats grūtākais uzdevums. Nepatīkami ir vienīgi tas, ka tava karjera beidzas tajā brīdī, kad tev atsūta nošaušanai tevi pašu no nākotnes. Tad tu vari turpmākos 30 gadus dzīvot mierā un laimē, līdz tev pienāks laiks tikt paša rokām nogalinātam. Taču šajā arodā nestrādā tādi puiši, kuri sevišķi aizdomājas par nākotni, līdz ar to viņus arī neuztrauc pašu tālākais liktenis.
Taču Džo viņa apļa noslēgšana neizdodas sevišķi labi - nākotnes viņš pats (Viliss) izrādās pārāk veikls un izmanīgs, un rezultātā Džo tagad ir jādara viss iespējamais, lai cik ātri vien var nolikvidētu pašam sevi, pretējā gadījumā mafija nolikvidēs viņu gan tagadnes, gan nākotnes versijās, ko Džo diez vai varētu vēlēties. Un kāpēc nākotnes Džo vispār ir atgriezies? Viņš cer atrast un nogalināt puiku, kurš vēlāk kļūs par nākotnes lielāko biedu - veci vārdā Rainmaker, kurš arī iniciējis visu "loopers" (tā dēvē to arodu, kurā strādā tagadnes Džo) likvidēšanu.
Te, protams, ir vietā standarta jautājums par Hitlera nonāvēšanu bērnībā un tikpat vietā ir mana standarta atruna, ka personības vēsturi veido tikai tiktāl, cik apstākļi šādas personības ir radījuši, un viena Hitlera nogalināšanas gadījumā viņa vietu vienmēr ieņems cits Hitlers. Jā, iespējams šis Hitlers 2.0 būs apveltīts ar drusku citu izpratni par to, kas ir viņa galvenais ienaidnieks un vispirms ķersies pie riteņbraucējiem, bet lietas būtību tas nemainīs. Un vēl jo vairāk, ja ir kāda lieta, ko var mācīties no dažādiem mītiem, sākot ar Edipu - ja tu droši gribi panākt, lai kaut kas nelāgs piepildītos, liec tam visus iespējamos šķēršļus.
Kas attiecas uz filmu - drusku jau tā ir "gaļas gabals", bet gana labs un pārdomāts, kā jau šādām filmām tas raksturīgs - ar savu inčīgu stilistiku (pa lielam - Ala Kapones laikmeta gangsteru manierē) un pa vietai - tizlām tehnoloģijām. Piemēram, motocikls, kas lido pusmetru virs zemes - salīdzinoši "Atpakaļ nākotnē" lidojošais skeits bija daudz stilīgāks. Bet pati filma man patika, arī ar to, ka tā visai veiksmīgi radīja pasauli, kas ir iekšēji nepretrunīga - filmas likumi tajā darbojas.