Manas zināšanas par mākslinieku Francisko Goiju ir labākajā gadījumā nekādas, tāpēc par filmas vēsturisko aspektu varu spriest tikai tik daudz, cik tas skar globāli vēsturiskos procesus.
Tās darbība norisinās Spānijā laikā, kad Franciju plosa Lielā revolūcija, tikmēr spāņi vēlas atgriezties pie savām saknēm - palielina inkvizīcijas ietekmi un atgriežas pie visdrošākās pratināšanas metodes: "the Question", kas būtībā ir cilvēka stiepšana aiz rokām pie rata ar mērķi no viņa izspiest atzīšanos noziegumā pret baznīcu. Skaistā Inesa (Natālija Portmena) kļūst par inkvizīcijas upuri pēc tam, kad svinīgās vakariņās ir atteikusies no cūkgaļas ieēšanas, radot aizdomas par slepenu ebreju rituālu piekopšanu (jo, kā izdodas noskaidrot inkvizīcijai, Inesas vecāsmātes vecvectēvs esot bijis kristietību pieņēmis ebrejs), protams, ka "the question" atzīšanos panāk. Šī Inesa pirms tuvākas pazīšanās ar inkvizīciju bija mākslinieka Francisko Goijas (van Trīra iecienītais aktieris Stelans Skjersārds) mūza, bet tagad viņa kļūst par kāda Goijas klienta - fanātiskā priestera brāļa Lorenco vardarbības upuri. Lorenco tiek lūgts Inesu no inkvizīcijas atpestīt, bet viņš apgalvo, ka viņa taču ir atzinusies - ja Dievs viņai nav devis spēkus pretoties Inkvizīcijas ratam, tātad viņa ir vainīga. Pēcāk tiek pārbaudīta paša Lorenco spēja pretoties ratam un - negaidīti - viņš paraksta papīru, kurā atzīstas, ka ir orangutāna un šimpanzes jauktenis, kas vēlas sagraut baznīcu no iekšienes.
Filma ir ļoti skaista un ļoti smaga. Ziņģis teiktu: gruzila. Un pamatoti teiktu. Formans kā allaž ir lielisks, Haviers Bardems brāļa Lorenco lomā ir nepārspējams, tāpat ļoti skaisti vēstures rats visu vairākas reizes apgriež riņķī. Man patika. Lai gan kādam būtu ļoti jāpacenšas, lai piespiestu mani šo filmu noskatīties vēlreiz. "Parfīms" salīdzinoši bija viegla skatāmviela.