The Man Who Wasn`t There

Šī bija tā pati filma, kuru iesākām skatīties pagājušo sestdien pie Bū, bet kuru no manis neatkarīgu iemeslu dēļ man nācās "piebeigt" vienatnē.
Protams, man ir zināma nojauta, ka melnbalta film-noir stilā veidota crime/mystery kategorijas filma, kurā ir diezgan maz darbības un diezgan daudz runāšanas nav ideāli radīt publiskiem pasākumiem, līdz ar to es varētu arī paklusēt, ko es tagad arī darīšu.
Galvenajā lomā šajā filmā ir Bilijs Bobs Torntons, kura vārds man nez kādēļ allaž atsauc atmiņā Billiju Reju Sairusu - sviestaino muskuļaino "Achy Breaky Heart" izpildītāju.
Otra persona, kuras dalību šajā filmā nevar nepieminēt, ir Skārleta Johansone, kurai tā bija viena no pirmajām ievērības cienīgajām lomām.
Eds Kreins (Torntons) ir vienkāršs četrdesmito gadu Amerikas nerunīgs frizieris, kuru mazliet kaitina citu viņa profesijas pārstāvju nemitīgā muldēšana. Viņa sievai Dorisai, kas ir grāmatvede sieviešu apģērbu veikalā, ir problēmas ar alkoholu un sakars ar veikala īpašnieku Lielo Deivu. Kad Edam parādas iespēja kļūt par kādas firmas līdzīpašnieku, viņš izlemj šantažēt Lielo Deivu, apgalvojot, ka viņš zina par tā sakaru ar Eda sievu (izliekoties, ka viņš nav tas, kurš šantažē). Naudu viņš patiešām dabū, bet tā sauktais biznesa partneris izrādas blēdis un mēģina aiztīties, tomēr Lielais Deivs viņu paspēj nogalināt un noslīcināt, kā arī uzzina, ka šantažētājs ir nevis tas partneris, bet gan Eds. Šis tad nu konfrontē Edu un uzbrūk tam, bet Es viņu aizstāvoties nogalina. Slepkavībā gan tiek apsūdzēta Dorisa un nevis Eds.
Tā būtu šīs filmas premisa. Gribētos jautāt: Un kur tad paliek Skārleta? Viņa ir meita kādam Eda draugam un nodarbojas ar klavieru spēli. Un viņai un Edam izveidojas mazliet dīvainas attiecības, kas ņem nelabu galu (neteikšu kādu, noteikti ne tādu, kā TU domā).
Vispār šī filma patiešām ir diezgan autentisks 40-to gadu produkts, lai arī tapusi 21. gadsimta sākumā, nevar neuzteikt brāļus Koenus par rūpīgu pieiešanu mazākajiem sīkumiem. Vēl viens jautājums - kāpēc tāds nosaukums? Tāpēc ka tevi kā frizieri neviens īpaši neievēro, neņem par pilnu.
Salīdzinoši ar īstām četrdesmito gadu filmām pluss šeit ir tajā, ka atšķirībā no tām Koenu filmā nav kaut kādas stulbas politiskas propogandas iz kategorijas sliktie komunisti, labie amerikāņi utt. Un jāsaka, ka uzfilmēta filma ir meistarīgi, galvenais varonis arī ir gandrīz epohāls. Tikai protams - not for public usage.
2007-05-31
8.0
comments powered by Disqus