GameLV
game — Latvia — 2007

8.0
Pēc GameLV spēlēšanas nevaru nepateikt lielu Paldies šīs spēles izstrādātājiem - Jānim Kovaļevskim, Artūram Grebstelim, Atim Grīnbergam un Tomam Mikam. Viņi ir patiešām lieliski pastrādājuši un kā nekomerciāls pašveidots datorspēles produkts GameLV man patiešām kļuva par īstu atklāsmi.
Kas īsti ir GameLV? Šeit sekos neliels nesaistīts ievads. Reiz - tālajos 80tajos un agrīnajos 90ajos bija tāds datorspēļu žanrs - adventure jeb kvesti. Tās bija spēles, kurās varonim vajadzēja risināt kādu uzdevumu, sarunājoties ar citiem personāžiem, kombinējot atrastus objektus utt. Slavenākās šī žanra spēles bija Leisure Suite Larry, Monkey Island sērija, King`s Quest sērija, Space Quest sērija utt. Taču deviņdesmitajos kvesti kā dominējošs žanrs pārstāja eksistēt. Lucasarts un Sierra - kādreizējie šo spēļu veidošanas flagmaņi - nogāja krastā (vai nogrima - grūti teikt) un to vietu ieņēma pirmās personas šaujamgabali iz Wolfenstein, Doom, Duke Nukem un tamlīdzīgo kategorijas. Personīgi es to uzskatu par traģēdiju un datorlietotāju deģenerācijas izpausmi, bet tas ir tikai mans viedoklis.
Laiku pa laikam arī pēc kvestu "zelta ēras" ir parādījušās labas šī žanras spēles - kā tipiskākie piemēri minamas Syberia un Broken Sword sērijas, kā arī daļējās adventure spēles - Myst, Tomb Raider utt., kurās daļa klasisko kvestu elementu parādījās, bet daļa - nē. Tomēr kopumā gluži kā rokenrols šis žanrs ir uzskatāms par mirušu.
Taču ir veids, kurā kvesti turpina dzīvot - tās ir "fanu" spēles, t.i. tādas, kuras neveido lielās studijas, bet atsevišķi entuziasti, un viena no šādām spēlēm ir pašmāju GameLV.
Savā būtībā GameLV ir visklasiskākais point-and-click stila kvests, kādu viens iespējams iedomāties. Kādi tad ir to nosakošie kritēriji?
  • pa spēles telpu galveno varoni pārvieto, klikšķinot ar peli, klikšķināt var arī uz objektiem
  • varonim spēlē nav iespējas nokļūt bezizejas stāvoklī vai nomirt
  • sarunājoties ar citiem personāžiem, tiek piedāvāti pielietojamo frāžu varianti
  • veselīgs humors.

Spēles sižetiskais plāns ir tik nepretenciozs, cik vien iespējams - galvenajam varonim ir pazudis suns un viņam ir aizdomas, ka tas varētu būt nogādāts belašu rūpnīcā. Tev kā spēlētājam šis suns ir jāatrod un jāizglābj.
Spēles grafika realizēta 3D, lai arī ne pārāk kvalitatīvā un detalizētā 3D - apmēram deviņdesmito beigu kvalitātes līmenī (lai arī faktiski tas nemaz nav slikti). Iziet spēli ir diezgan vienkārši - tā nav nedz gara, nedz sarežģīta (kas gan ir loģiski šādam "self-made" produktam), un tomēr - ir gana smieklīgi un gana interesanti, turklāt interesanti vispār novērtēt pašmājās tapušu produktu. Ja kas, apskaties spēles lapu.
(vērtējums, protams, ne globālajā līmenī)
2007-10-22
comments powered by Disqus