Top of the Rocks
music — Germany — 2001

5.5
Grupa "Audiosmog", kas gan nevar lepoties ar fenomenāliem panākumiem starptautiskajā mūzikas tirgū un kas šogad kārtējo reizi piedalīsies "Baltic Beach Party" ir viens no pietiekami nedaudzajiem ārzemju vokāli instrumentālajiem ansambļiem, kurus man ir nācies redzēt klātienē. Kad? 2001.gada "Back to School" pasākumā Skonto stadionā. Tas arī bija tas laiks, kad es "Audiosmog" kopā ar VIVA vīdžeju Tobiju Šleglu, kas tolaik man šķita gandrīz izcils jokdaris (nezinu, kā būtu tagad, grūti spriest), uzskatīju par svaigu elpu mūzikā, kas "parāda tiem dirsām, kur īstie vēži ziemo" (vai kaut kā tamlīdzīgi). Proti, "Audiosmog" izpildīja visiem labi zināmas dziesmas - tās pašas VIVA hitus, aizstājot sievišķīgus sintezatorus ar vīrišķīgām ģitārām un "nopietnu" skanējumu. Iedomāties, ka pop shit ir pop shit arī tad, ja to izpilda rūdītākie smagās metalurģijas pārstāvji, es tolaik dabiski nevarēju. Bet viens ir skaidrs - šī grupa ir viena no tām, kas man raisa atmiņas. Ak, atmiņas...

Ok, patiesībā nekādu TĀDU atmiņu saistībā ar Audiosmog man nav, viņu uzstāšanās "Back to school" pasākumā nebija nekas īpašs (un arī Schlegl tur nepiedalījās) un no tā pasākuma visvairāk man atmiņā palicis ir H-Blockx fans no Liepājas, kas vairākkārt atkārtoja, ka "bļeģ, klausoties `Little Girl` es vienmēr, bļeģ, raudu", kaut kā tamlīdzīgi.

Tātad, kas ir Audiosmog, es esmu jau paskaidrojis. Viņu lielākais grāvējs bija kavers No Angels dziesmai "Daylight in Your Eyes", kas faktiski ir arī viņu labākais veikums. Ar to arī iesākas šis albums un faktiski ar to tas varētu arī beigties, jo viņu joks ātri vien pārstāj būt smieklīgs. Vēl ir dziesmas, kuras Audiosmog aranžējumā skan pietiekami labi, it īpaši var izcelt "When Will I Be Famous" (kuras oriģināls man nav pazīstams) un "Horny". Taču liela daļa šo dziesmu ir absolūti bezjēdzīgas - tu varētu "Samba De Janeiro" izpildīt kā gribētu, un tā joprojām būtu mēsls, tas pats attiecas uz "Bailando", Vengaboys "We Like to Party" un ABC "Around the world". Faktiski jau vaina ir tajā, ka Audiosmog vienīgais, ko savās versijās pārveido, ir ieliek ģitārzāģi un dzied "kā veči", bet lielākoties tas nekādas jaunas atklāsmes nedod. Atšķirība starp Toma Džonsa un Audiosmog "Sex Bomb" ir minimāla, tāpat man nav skaidrs, kāpēc viņiem vispār vajadzēja kaverēt "Freestyler" un vēl veselu kaudzi dziesmu.

Īsi sakot - ja "Audiosmog" būtu projekts, kura darbība aprobežotos ar vienu Maxi-singlu, kurā būtu iekļauta "Daylight" un vēl kāds pārītis labāko dziesmu, tad es teiktu - malači, puiši, tā turpināt. Bet tā kā viņi patiešām turpināja, tad ne pie kā laba tas nenoveda.
2008-06-04
comments powered by Disqus