Origin of Symmetry

Grupas otrais studijas albums "Muse" Anglijā padarīja ja ne gluži par superzvaigznēm, tad vismaz ļoti tuvu tam. Kamēr "Showbiz" 29.vieta populārāko Lielbritānijas albumu parādē vēl ne par ko fenomenālu neliecināja (piemēram, grupas "Aqua" debijas ieraksts tika augstāk par to), "Origin of Symmetry" topu parādē tika līdz pat trešajai ailītei, apliecinot patiešām nopietna spēka ierašanos.
Un kā gan savādāk, ja albumu ievada viena no neapšaubāmi zināmākajām šīs grupas dziesmām - "Newborn"? Kā singls tā gan nemaz nebija tik fenomenāli veiksmīga, taču pie joda... tā ir "Newborn", viena no tām kompozīcijām, kuras pat man bija zināmas tad, kad es īsti nezināju, kas "Muse" tā ir un ar ko viņus ēd. Salīdzinoši ar savu pirmo albumu "Muse" šajā veikumā ir kļuvuši skaļāki, drosmīgāki, pārliecinošāki, Belamijs ir progresējis gan kā ģitārists, gan kā dziedātājs, taču būtiskākais ir tas, ka viņi ir turpinājuši izaugsmi tieši kā dziesmu autori. Jo kā gan bez progresa viņi radītu, piemēram, tādu dziesmu kā "Plug in Baby"? Diezgan izteikti šajā albumā var just, ka "Muse" jau ir ieguvuši sev raksturīgās tematiskās iezīmes, viņu spēlētais roks ir kļuvis vairāk operatisks, vēl grandiozāks nekā iepriekš.
Un tagad, kad esmu noklausījies visus piecus šīs grupas albumus, varu ar pārliecību teikt - šī bija "Muse" zelta stunda - albums, kurā vislabāk sadzīvoja viņu grandiozā un pompozā puse ar sirsnīgumu, albums, ar kuru vislabāk varu identificēties, albums, kurš visvairāk pelnījis iegult rokmūzikas zelta fondā. Nekas, ka viņu atpazīstamība ārpus UK tolaik vēl nebija īpaši augsta, toties - kādas dziesmas, kādas emocijas!
2010-08-31
8.5
comments powered by Disqus