Inception

Atbilstoši IMDb, šī ir visu laiku ceturtā labākā filma. Laiks gan droši vien visu noliks savās vietās un apmēram gada laikā tā varētu nostiprināties kaut kur 20.-30.vietas līmenī, ja ne zemāk. Taču tas, protams, nav nekāds rādītājs tam, cik laba vai slikta šī filma ir, bet gan tam, cik lielu hype tai izdevies sacelt. Un "Inception" nenoliedzami ir izdevies kļūt par līdz šim ievērojamāko 2010.gada filmu un (droši vien) pirmo kaut cik reālo pretendenti uz kādu zeltītu statuešu saņemšanu 2011.gada sākumā, no "agrajiem putniņiem" varbūt vienīgi Social Network varētu tai izrādīt konkurenci.
Kristofers Nolans šobrīd ir viens no tiem Holivudas režisoriem, kuri, kā rādās, nespēj nošaut greizi. Kopš 2000.gada Holivudas debijas ar "Memento" viņa radīto filmu sasniegumi ir tiešām iespaidīgi:
- "Memento" - divas Oskaru nominācijas, iekļauta visdažādākos "visu laiku labāko filmu" topos
- "Insomnia" - 92% svaiguma līmenis Rottentomatoes
- "Batman Begins" - iedvesa jaunu dzīvību stagnējošajai Betmena franšīzei, viena Oskara nominācija
- "The Prestige" - pirmais Oskars, ko saņēmusi Kristofera Nolana filma, plus vēl viena nominācija
- "The Dark Knight" - IMDb visu laiku labāko filmu topā kādu laiku bija 1.vietā, saņēma 8 Oskara nominācijas, divās no tām arī uzvarēja, nopelnīja vairāk nekā miljardu dolāru.
Vai "Inception" pārsitīs "The Dark Knight" sasniegumus? Visdrīzākais, ka nē, jo "Tumšajam bruņiniekam" tomēr ļoti palīdzēja tās vienas no zvaigznēm - Hīta Ledžera - negaidītā un šokējošā nāve. Taču finansiāli filma jau ir izrādījusies ļoti veiksmīga, un Nolana reputācija tikai turpina uzlaboties.
"Inception" ir diezgan tipiska mindfuck kategorijas filma, kuras darbības liela daļa norisinās sapņos un sapņos notiekošos sapņos, tā ka tu diezgan daudz laika esi apjucis par uz ekrāna notiekošo, un pēc filmas noskatīšanās vari bīdīt visdažādākās teorijas par to, kas patiesībā ir noticis un kas - nav. Man gan visticamākais šķiet variants, ka nekādas pareizās atbildes uz visiem jautājumiem nemaz nav, bet Nolans tikai ir vēlējies tevi kā skatītāju atstāt neziņā un likt tev pašam salikt klucīšus kopā, izveidojot tev ticamu bildi. Droši var pieminēt, ka pieejamo klucīšu vidū ir Leonardo di Kaprio kā profesionāls sapņu kramplauzis, kas ielaužas svešinieku miegā un nozog viņu noslēpumus; Elena Peidža (zināma labāk kā Juno), kura kļūst par Leo lielā plāna arhitekti, un Meriona Kotijāra kā Leo mirusī sieva. Tā kā es nevēlos pārmērīgi spoilēt, nestāstīšu šeit nedz par savām izdomātām, nedz par Internetā izlasītām teorijām, bet paskaidrošu vienu - šī ir no tām filmām, kur tu kā skatītājs vari iesaukties - bet tas nav loģiski, tur kaut kas nav īsti izdomāts! cik reizes vien gribi, un tu tāpat nevarēsi pierādīt, ka filmas veidotāji ir uztaisījuši fušieri - jo nepieciešamības gadījumā Nolans vienmēr var pateikt, ka tu kā dumjais skatītājs neesi līdz galam sapratis, un ka patiesībā tur viss ir ļoti loģiski. Vienīgais, kas man šķiet interesanti - visai neilgā laikā šī ir jau otrā (pēc "Shutter Island") filma ar di Kaprio, kur viņam ir visai aizdomīgos apstākļos mirusi sieva un kur ir liela mindfuck klātbūtne. Tā vien šķiet, ka šī ir di Kaprio īpaši tuva tēma. Es gan joprojām neesmu kļuvis par šī aktiera cienītāju, man viņš šajā filmā patika, bet Kotijāra patika labāk. Un kas šeit bija nevietā - tā bija Peidža, kuras loma ir stipri bezjēdzīga un viņa šķiet ierakstīta filmā vairāk kā personāžs, sarunās ar kuru skatītājiem tiek paskaidrots, kas īsti filmā notiek, bet kā patstāvīgai vienībai viņai nekādas dižās vērtības nav.
Man šī filma noteikti patika labāk nekā "Inception""Shutter Island", jo filmas beigās tev atliek vesela virkne visdažādāko iespējamo variantu tam, kas filmā ir noticis patiesībā un kas - nē. Bet vienlaikus - es droši vien nenovēlētu šai filmai savākt kaut kādu milzīgu Oskaru ražu, jo nekā tik īpaša jau šajā filmā nemaz nav.
2010-11-04
7.5
comments powered by Disqus