Vai viņš nogalināja meiteni? Vai jaunajai meitenei ar viņu sanāks kas labāks? Viņš no dabas ir diezgan izteikti agresīvs, bet intelektuāls, un slepkavības viņš labprātāk pastrādā scenārijos. Bet vai viņš būtu uz to spējīgs arī dzīvē? Mums kā skatītājiem atbilde uzreiz sniegta netiek - iespējams ir viss. Un tas jau uzreiz ir labi. Filmas panākumu atslēga neapšaubāmi ir Bogarta atveidotajā Diksonā Stīlā - šis personāžs ir vienlaikus asprātīgs, simpātisks un reizēm pat izpalīdzīgs, bet arī nesavaldīgs un egoistisks. Tu kā skatītājs vienlaikus vēlies, lai viņš nebūtu vainīgs noziegumā, taču īsti neuzskati, ka viņš būtu tai meitenei īstais, un viņu attiecību laimes ilglaicībai nespēj ticēt (kā arī patiesībā viņš pats).
Šaubu nav - patīk man tās film noir lentes, kurās ir piparoti dialogi, bezkaunīgi personāži, un šajā - kas man īpaši patika - gana konsekventi, nevis tādi, kas filmas vidū pēkšņi pārtop par eņģelīšiem, kuriem vienkārši ir pietrūcis īstā cilvēka, lai atklātu viņos labo. Varu pat teikt, ka biju par šo filmu sajūsmā (atšķirībā no otras slavenākās Nikolasa Reja filmas "Johnny Guitar"). Brīžiem esmu patiešām gatavs noticēt, ka vismaz kriminālstāstu/tumšo drāmu ziņā četrdesmito gadu beigas - piecdesmito sākums patiešām bija viens no Holivudas spožākajiem laikmetiem.