The Good Night
film — USA — 2007

8.0
"Labā nakts" ir amerikāņu filma, kurā piedalās divi no pēdējo gadu (manā uztverē) saistošākajiem angļu "vienkāršā cilvēka" atveidotājiem - Martins Frīmens (Artūrs Dents no "Hitchhiker`s Guide to the Galaxy", Tims Kenterberijs no "The Office") un Saimons Pegs (no "Shaun of the Dead" un "Hot Fuzz"). Līdzās šiem klasiskajā izteiksmē ne pārāk seksapīlajiem vīriešiem šeit piedalās arī režisora māsa Gvineta Paltrova un Penelope Krusa, tāpat šeit piedalās arī divi kino vecmeistari - Maiks Gembons un Denijs de Vito.

Patiesībā es biju gaidījis, ka šī filma būs kaut kas pavisam cits. Zināju, ka tās galvenais varonis Gerijs (Frīmens) savulaik bijis populārs mūziķis grupā kopā ar Polu (Pegs), bet tagad viņš ir nolaidies līdz džinglu sacerēšanai reklāmas rullīšiem un ar savu dzīvi neapmierināts, taču tad viņa dzīvē ienāk jauna sieviete un viss sāk mainīties.

Līdz ar to es rēķinājos, ka šī būs romantiska komēdija iz "Music and Lyrics" kategorijas - pietiekami jauka un vienlaikus diezgan banāla, bet ar lielu daudzumu popmūzikas referenču. Ka tik ne tā! No popmūzikas te vispār ir ļoti maz, ja neskaita to, ka vairākās filmas epizodēs tiek rādītas intervijas ar Džārvisu Kokeru no "Blur", kurās tas stāsta par savu attieksmi pret Geriju un viņa dzīvi. Bet citādi tam, ka Gerijs ir mūziķis, ir minimāla loma.

Loma ir tam, kas ir šī sievieta - Anna (Krusa) - kas ienāk viņa dzīvē. Proti, kur viņš viņu satiek. Un šī vieta ir sapņi. Pamazām Gerijs mācās kontrolēt savus sapņus un patiesībā šādā veidā nonāk arvien lielākā putrā. Šī filma ir īpatnēja ar to, kā tā ir uzņemta, kā tā attīstās un kur tā beigu beigās Geriju noved. Faktiski tā ir tuvāka "Science of Sleep" nekā jau iepriekš pieminētajai "Music and Lyrics", un man tagad ir radusies doma, ka varbūt vajadzētu mēģināt pašam arī iepraktizēties sapņu kontrolēšanā. Ne tādā ziņā, kā ieķerties beibē no sapņiem, bet mēģināt izprast to pasauli, kas dzīvo manā galvā katru nakti. Turklāt, kā Peļevins raksta "Čapajevā un Tukšumā", nav nekāda pamata pieņemt, ka tas sapnis, ko tu sapņo pa nakti, ir mazāk vai vairāk reāls kā tas sapnis, ko tu redzi pa dienu.

Iespējams, ka pirmās filmas minūtes tev liks domāt, ka tajā nekā laba nebūs un ka tā ir garlaicīga vai bezjēdzīga, bet patiesībā "The Good Night" ir daudz labāka nekā to varētu gaidīt no tās kritiķu un skatītāju vērtējumiem.
2008-05-15
comments powered by Disqus