a) tas netika ierakstīts normālā studijā
b) arī pirmais albums tādā ierakstīts netika
c) neesmu pat pārliecināts, ka tajā atrodamās kompozīcijas bija paredzēts izdot vienā ierakstā.
Bet fakti ir tādi, ka šis ir otrais no trim puslīdz pieejamajiem grupas ierakstiem un laikam - tas ir vislabāk pieejamais no visiem. Gluži tāpat kā "Prometejs", arī šis ieraksts cieš no neapstrīdamas problēmas - normālu ieraksta apstākļu trūkuma. Brīžiem ir tā, ka tu nevari īsti novērtēt grupas sniegumu tāpēc, ka tu īsti nedzirdi neko citu, kā tikai lielu daudzumu trokšņa. Var tikai iedomāties, kā vajadzētu skanēt kaut vai šī albuma ievadošajai "Uvertīrai", ja "Високосное лето" būtu pieejama līdzvērtīga aparatūra kā viņu rietumu kolēģiem. Protams, šādās situācijās mēdz arī teikt, ka tādā gadījumā nevajag vispār šādu mūziku ierakstīt - ja tehnika nav gana laba, lai varētu pēcāk novērtēt radīto produktu, tad varbūt jāspēlē kaut kas vienkāršāks? Bet vienlaikus jau šajā instrumentālajā ievadā ir daudz brīnišķīgas saspēles starp grupas dalībniekiem labākajās ELP tradīcijās, un par spīti pretīgajam skanējumam tu vari saklausīt vismaz kādu daļu tās radošās enerģijas, kas piemita Sitkovickim, Kaļinkinam un kompānijai.
Tiesa, te ir principiālais jautājums, uz kuru īsti es atbildi rast nevaru - vai man "Високосное лето" šķiet interesanti tāpēc, ka viņiem ir tiešām interesanta mūzika, vai arī viņi ir tipiski trešās šķiras progrokeri, kuri cieš no tipiskākajiem šī žanra trūkumiem (piem., bezjēdzīgi pretencioziem tekstiem) un kuru muzikālās dotības ir tikai nedaudz virs viduvēja, un vienīgais, kas viņos man šķiet interesants, ir apstāklis, ka viņi šādu mūziku spēlēja Padomju Savienībā? Droši vien atbilde varētu būt kaut kur pa vidu starp šiem variantiem - īsti es nespēju novērtēt to sajūsmas devu, ko par viņiem lasīju, piem., Progarchives.com, kur viņu kompozīcijās tiek saskatīts perfekts "Pink Floyd" un "Deep Purple" apvienojums. Šis tas nenoliedzami viņu mūzikā ir interesants, bet ne tik daudz te ir saistošā, un jau esmu izteicies par to, ka viņu vokālists man galīgi neiet pie sirds - viņa nedaudz rejošā dziedāšanas maniere diezgan izteikti līdzinās Andrejam Makarevičam no "Mašina vremeņi" (ne velti starp grupām arī migrēja dalībnieki), bet ar mazāk simpātisku tembru.