Publiskais mēģinājums Aleponijā

Kad grupa DJ Krankenwagen izziņoja publisko mēģinājumā bārā Aleponija, man uzreiz bija skaidrs, ka turp došos, ar visu to, ka, protams, gribu tikt uz normālu viņu koncertu, nevis kaut kādu mēģinājumu. Mana līdzšinējā pieredze ar šo muzikālo apvienību bijusi gaužām bēdīga - pērn rudenī viņiem "Noasā" notika koncerts pēdējā vakarā pirms četru nedēļu mājsēdes, biju ļoti noskaņojies to apmeklēt, taču, ieradies uz AB dambja, atklāju, ka pārliecība, ka man ir biļete uz koncertu (tolaik visi pasākumi, ja nu gadījumā neatceries, bija ar stingru apmeklētāju skaita ierobežojumu), ir bijusi maldīga - es pirms dažām nedēļām biju tikai gandrīz nopircis biļeti, bet (laikam) problēmas ar internetbanku pašu pirkuma faktu darīja neeksistējošu. Tā nu es kādu minūti paklausījos no ārpuses, kā iekšā norit koncerts, un tad bēdīgs devos mājup.

Jāatzīst, ka pilnas pārliecības, ka tieši šajā vakarā "Aleponijā" notiks, man nebija, laikam jau biju gaidījis kaut ko līdzīgāku koncertam, taču pieredze rāda, ka tieši šajā lokālā man sanāk apmeklēt visdīvainākos pasākumus (joprojām uzskatu, ka Gata Ziemas šlāgervakars ir nebaudāmākais muzikālais priekšnesums, kurā esmu bijis, un tas - ņemot vērā, ka esmu redzējis uzstājamies "Duetu Sandra", "A-Eiropu" un Janu Key). Realitātē tikām sanāca tā, ka mēģinājuma divu taimu rezultātā esmu dzirdējis divas DJ Krankenwagen dziesmas, kas laikam gan nav pārmērīgi daudz.

Vakara mākslinieciskais vadītājs, ja tā to var nosaukt, bija angļu-bulgāru komponists Aleksandrs Metjūsons, kurš, cik saprotu, ar daļu Krankenwagen kolektīva darbojas kopā muzikālā apvienībā "Pizdets I Meyk the Hevi Metāls", bet šeit viņš nodarbojās ar grupas snieguma sekciju, aizrādot par nepietiekamu gaisa daudzumu starp notīm, izjustuma trūkumu vokālā (iztēlojies, ka tev dur ar asu priekšmetu jūtīgā vietā), norādēm, kā jāspēlē instruments, lai skaņa ietu pareizā virzienā un tā tālāk. Un tad nu grupa atkal un atkal atkārtoja dažādas katras dziesmas daļas, līdz Aleksandrs bija apmierināts ar rezultātu. Jāatzīmē, ka korekciju pieeja nebija gluži "Whiplash" manierē, kur visa centrā bija perfekts tehniskais izpildījums - diez vai čalis, kurš "meiko hevī metālu" tieši par to satrauksies visvairāk (un nav jau arī grupas dalībnieki profesionāli mūziķi), bet gan - lai ar pieejamajām spējām panāktu maksimālu efektu. Un te nu jāatzīst - saliekot kopā tās mazās nianses, veidojas liela starpība starp to, kas bijis sākumā un to, kas sanācis beigās.

Līdz ar to varu teikt, ka šis muzikālais vakars bija izglītojošs, tāpat jāatzīmē, ka krēslā un ar alus pudeli rokās, laiks ritēja gana strauji, besis par to, ka "šo fragmentu dzirdu jau piekto reizi" galīgi nebija. Foršs bija arī šī pasākuma interektīvums, arī klausītājiem parastajiem nākot klajā ar saviem ieteikumiem un komentāriem. Un tomēr, protams, gaidu iespēju dzirdēt DJ Krankenwagen izpildām arī kaut ko vairāk kā tikai "Kur tu teci?" un "Traķeni". Biju dzirdējis baumas, ka pēc mēģinājuma būšot arī reāls koncerts, bet neuzzināju, vai tās bija patiesas vai nē, jo man pašam bija jāsteidzas mājup.

Te, savukārt, "Kur tu teci?" no tās reizes, kad es paliku aiz durvīm:
2022-04-17
8
comments powered by Disqus